گربه ای که بر ترس هایش غلبه می کند

    کد خبر :54473

ساره شفیعی پور کارگردان عرصه انیمیشن از ساخت فیلم کوتاه ۸ دقیقه ای با عنوان «شب ترسناک» گفت.

ساره شفیعی پور کارگردان عرصه انیمیشن در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جدیدترین فعالیت های خود گفت: چندی است مشغول ساخت انیمیشن کوتاه ۸ دقیقه ای با عنوان «شب ترسناک» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستم که در حال حاضر آخرین مراحل فنی آن مانند صداگذاری و ساخت موسیقی آن سپری و تا یکی دو ماه آینده آماده نمایش می شود.

وی افزود: این فیلم درباره ترس های کودکان، چگونگی رو به رو شدن آنها با این ترس ها و شناخت این ترس ها توسط کودکان است که با تکنیک ۲ بعدی ساخته شده است هرچند این شیوه از ساخت هزینه و زمان زیادی را به خود اختصاص می دهد.

شفیعی پور عنوان کرد: من پیشتر یک کتاب ترجمه شده ای با عنوان «یاد بگیریم که نترسیم» در کانون پرورشی کودکان و نوجوانان خوانده بودم که برای مثال در آن کتاب نوشته شده بود کودکان هنگامی که شب هنگام تنها در خانه هستند چگونه با ترس هایشان مقابله کنند از همین رو من هم از این کتاب استفاده کردم اما در قصه ای مجزا و در لایه ای پنهان به بیان این نکات در «شب ترسناک» پرداختم.

این کارگردان ادامه داد: این فیلم فضای یک خانواده را به تصویر می کشد اما برای اینکه این موضوع برای کودکان ملموس تر باشد شخصیت اصلی «شب ترسناک» یک بچه گربه است که یک فیلم ترسناک می بیند و پدر و مادرش به او کمک می کنند تا بر ترس هایش غلبه کند.

وی در پایان با اشاره به برگزاری سی امین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اظهار کرد: فیلم انیمیشن من با عنوان «پنجره فولاد» امسال در این جشنواره حضور داشت اما من در آنجا حضور نداشتم با این وجود شنیده ام که جشنواره به خوبی برگزار شده است اما نکته ای که همچنان در سینمای کودک با آن مواجه هستیم این است که فیلم ها بیشتر درباره کودکان است نه برای کودکان که امیدوارم با همکاری مسئولان، کارگردانان به ساخت چنین فیلم هایی تشویق شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید