اقتصاد فرهنگ عامل کمک‌دهنده به اقتصاد مقاومتی است

    کد خبر :54431

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه اقتصاد فرهنگ کمک‌دهنده به اقتصاد مقاومتی است، گفت: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال این امر هستیم که با چه فعالیتی می‌توان در چارچوب فرهنگ به اقتصاد مقاومتی کمک کرد.

به گزارش ایلنا، سید رضا صالحی‌امیری (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) صبح امروز در نشست سراسری مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنوان گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال در باغ زیبا با بیان این مطلب افزود: از آنجا که گفتمان واحد نسبت به اقتصاد مقاومتی وجود ندارد، هدف اصلی این جلسه این است که با تبیین مسئله اقتصاد مقاومتی به یک گفتمان واحد برسیم، از این منظر ما نیازمند گفتمان واحد هستیم.

وی با طرح پرسش رسالت ما در اقتصاد مقاومتی چیست؟، گفت: فضای ماموریت ما در قالب اقتصاد مقاومتی باید باز شود زیرا غیر از این امر امکان توفیق وجود ندارد، باید بدانیم چه چیزی در چارچوب اقتصاد مقاومتی نیاز داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: ما می‌توانیم در اجرای اقتصاد مقاومتی در زمینه فرهنگی کار کنیم، همانگونه که ما در حوزه آسیب‌های اجتماعی وظیفه مدیریت آسیب‌های اجتماعی از منظر فرهنگ داریم و با فعالیت‌های فرهنگی به کاهش آسیب اجتماعی کمک می‌کنیم و این امر در موضوع اقتصاد مقاومتی هم به همین شکل اتفاق می‌افتد.

صالحی‌امیری یادآور شد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال این امر هستیم که با چه فعالیتی می‌توان در چارچوب فرهنگ به اقتصاد مقاومتی کمک کرد، افزایش نشاط اجتماعی و مصرف فرهنگی از جمله مورادی است که به این موضوع کمک می‌کند.

وی افزود: گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی یکی از اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و اینکه کدام برنامه فرهنگی می‌تواند به این موضوع کمک کند نیز برای مهم ما است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: در اقتصاد فرهنگ سه اتفاق رخ می‌دهد، ابتدا گردش مالی که از سایر بخش‌های فرهنگی همچون سینما شکل می‌گیرد، سپس میزان افزایش مالی از فعالیت‌های هنری است که منجر به افزایش گردش مالی می‌شود، و در پایان نیز صادرات رخ می‌دهد. در اصل توجه به اقتصاد فرهنگ کمک به اقتصاد مقاومتی است.

نشست سراسری مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز با موضوع گفتمان سازی و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی در باغ زیبا آغاز به کار کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید