داستان‌ها و رمان جدید فرهاد کشوری از هند تا کویت

    کد خبر :54428

فرهاد کشوری از انتشار یک مجموعه داستان و یک رمان در سال ۹۶خبر داد.

فرهاد کشوری (نویسنده) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره نگارش آخرین داستان‌ها و رمان‌‌هایش گفت: یک مجموعه داستان و یک رمان دارم که امسال برای چاپ به ناشر می‌دهم. مجموعه داستان «تونل» را به نشر نیماژ تحویل داده‌ام. این مجموعه دوازده داستان دارد که چهار داستان آن را در سال نود و پنج نوشته‌ام. مابقی داستان‌ها در سال نود یا دهه‌های هفتاد و هشتاد نوشته شده‌اند. قرار بود این مجموعه بیست و دو داستان داشته باشد که سرانجام دوازده داستان از میان آن‌ها را برای انتشار برگزیدم.

او ادامه داد: مکان هیچکدام از داستان ها به دیگری شباهت ندارد، همین‌طور هم وقایع آن‌ها. به استثنای دو داستان که درباره صادق هدایت و ایزاک بابل است، بقیه داستان‌ها مربوط به سه چهار دهه اخیر هستند. داستان کابوس درباره غلامحسین ساعدی است وقایع داستان عروسک هنگام حمله عراق به کویت است و ماجراهای آن در ایران و کویت می‌گذرد.

خالق رمان «مریخی» سپس در توضیح درباره رمان جدیدش نیز اظهار داشت: رمان «عبور» را در سال ۹۴ نوشتم. پس از بازخوانی مجدد تا پایان سال آن را به ناشر می‌دهم. وقایع این رمان در شاهین‌شهر و دو شهر از کشور هند می‌گذرد.

فرهاد کشوری متولد ۱۳۲۸ می‌انکوهِ آغاجاری است، کشوری که دارای لیسانس علوم تربیتی است سال‌ها معلم روستا‌ها و دبیر دبیرستان‌های مسجدسلیمان بوده است (از سال ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۹). او از دهه ۶۰ کار در شرکت‌های خصوصی و پروژهای صنعتی را آغاز کرد. و در سال ۱۳۸۹ بازنشسته شد.

«بچه آهوی شجاع»، «بوی خوش آویشن»، «شب طولانی موسا»، مجموعه داستان «دایره‌ها»، مجموعه داستان «گره کور»، «کی ما را داد به باخت»، «آخرین سفر زرتشت»، «مردگان جزیره موریس»، «سرود مردگان»، «دست‌نوشته‌ها» و «مریخی‌ها» ازجمله مهترین آثار او هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید