آلودگی هوا در عصر صنعتی اجتناب‌ناپذیر است

    کد خبر :54416

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید براینکه مبارزه با آلودگی هوا و آب منطقه و شهر نمی‌شناسد، گفت: نمی‌توانم به طور مشخص بگویم؛ کدام شهر یا روستا در معرض خطر قرار دارد و باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا این معضلات حل شود.

معصومه ابتکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ‌درباره اینکه گفته می‌شود؛ اهوازی‌ها در معرض سرطان پوست و آب مروارید هستند، و اینکه چه برنامه ای برای کاهش آسیب این شهروندان دارد، گفت: مردم اهواز و سایر شهر‌ها با آلودگی هوا و منابع روبه‌رو هستند و این در عصر صنعتی اجتناب ناپذیر است، بنابراین همه می‌توانند در معرض آسیب پذیری این نوع بیماری‌ها قرار بگیرند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: برای مبارزه با آلودگی هوا و ریز گرد‌ها ما هیچ تفاوت مکانی نداریم و باید اقدامات لازم را انجام دهیم.

او یادآور شد: آسیب‌ها در گذشته فرا‌تر از آن چیزی بود که امروز شاهد آن هستیم و باید اعلام کنم که خوشبختانه نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده‌اند.

ابتکار با اشاره به اینکه در مبارزه با آلودگی‌های محیط زیستی باید تمام تلاش خود را به کار بست و این آسیب برای همه وجود دارد، عنوان کرد: دولت یازدهم از ابتدای به روی کار آمدنش کاهش آلودگی هوا و منابع را در اولویت قرار داد و با جدیت آن را دنبال می‌کند.

او در ادامه خاطر نشان کرد: نمی‌توانم به صورت مشخص بگویم؛ کدام شهر یا روستای در معرض خطر قرار دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: از جنبه علمی هم به قضیه نگاه کنیم؛ آسیب‌ها و تهدیدات زیست محیطی در طول چهار سال دولت یازدهم کاهش پیدا کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید