صنعت حلال، فرهنگ و سبک زندگی مسلمانان را ترویج می‌کند

    کد خبر :54406

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در رأس هیأتی به منظور آشنایی با سیستم مدیریت و نظارت در صنعت حلال به مالزی سفر کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، آیت الله عالمی به منظور آشنایی با دستاوردهای کشور مالزی در تولید و تجارب محصولات حلال در برنامه بازدید مطالعاتی سازمان بهره وری آسیایی که با مشارکت مرکز بهره وری مالزی و سازمان ملی بهره وری ایران برگزار شده، شرکت کرد.

هیات ایرانی در این سفر ضمن بازدید از مرکز توسعه صنعت حلال (HDC) با برنامه‌های آموزشی و ترویجی کشور میزبان،تجارب حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در این صنعت را به طرف مالزیایی منتقل کرد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در این دیدار اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با ایجاد ظرفیت‌های لازم و دارا بودن شبکه گسترده نظارت بر ذبح شرعی و تولید و توزیع و تجارت غذای حلال توانسته گام‌های موثری در این زمینه بردارد.

آیت الله عالمی تصریح کرد:آموزش و بکارگیری 700 ناظر شرعی در سراسر کشور و نیز بهره‌مندی از وجود 40 مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه و همکاری با سازمان‌های ذیربط بویژه سازمان دامپزشکی کشور و سازمان استاندارد در این زمینه افق‌های روشنی را برای حضور گسترده‌تر جمهوری اسلامی در بازارهای جهانی ایجاد کرده است.

وی خاطر نشان کرد: نگاه جمهوری اسلامی ایران به غذای حلال تنها یک نگاه تجاری نیست؛ بلکه صنعت حلال به نوعی فرهنگ و سبک زندگی مسلمانان را ترویج می‌نماید و توجه به مشترکات فقهی در بین تمامی مذاهب مورد تایید سازمان کنفرانس اسلامی به تحقق اطمینان خاطر در بین جامعه مسلمانان کمک می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید