سهام آسیایی در پایین‌ترین سطح ۴ ماهه قرار گرفت

    کد خبر :544029

در شرایطی که جنگ تجاری چین و آمریکا به سرعت در حال تبدیل شدن به یک جنگ سرد تکنولوژی طولانی‌مدت بین دو اقتصاد بزرگ جهان است، سهام آسیایی از نقطه مقاومت تکنیکال خود هم پایین‌تر آمدند.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، روز پنج‌شنبه، در شرایطی که جنگ تجاری چین و آمریکا به سرعت در حال تبدیل شدن به یک جنگ سرد تکنولوژی طولانی‌مدت بین دو اقتصاد بزرگ جهان است، سهام آسیایی از نقطه مقاومت تکنیکال خود هم پایین‌تر آمدند و تا کمترین سطح ۴ ماهه خود افت کردند.

سهام اروپایی معاملات امروز خود را با افت آغاز کردند. تا ساعت ۱۲:۵۰ به وقت تهران، شاخص پن‌یوروپین استاکس ۵۰ و داکس آلمان ۱.۲۱ درصد پایین آمدند، در حالی که فوتسی انگلیس ۰.۶ درصد از ارزش خود را از دست داد و کاک فرانسه ۱.۰۹ درصد افت کرد.

شاخص ایمنی اس‌اندپی آمریکا هم ۰.۵ درصد پایین آمد.

پس از این‌که ایالات متحده در هفته گذشته، شرکت هوآوی را در لیست سیاه خود قرار داد، طراح تراشه انگلیسی، ای‌آرام، هم برای پایبندی به این تحریم‌ها، روابط خود با هوآوی را تعلیق کرد.

همچنین روز گذشته رویترز گزارش داد آمریکا در نظر دارد تحریم‌هایی مانند آن‌چه به هوآوی وضع کرده است برای یک شرکت تکنولوژی دیگر چین، به نام هیکویژن، که در بخش نظارت ویدیوئی فعال است، اعمال کند.

تنش‌های بین چین و آمریکا پس از آن افزایش یافت که ارتش آمریکا اعلام کرد که دو کشتی نظامی خود را به تنگه تایوان ارسال کرده است.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۷ درصد افت کرد و به پایین‌ترین سطح ۴ ماهه خود رسید.

کامپوزیت شانگهای ۱.۳۶ درصد و هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۱.۵۸ درصد سقوط کردند.

کاسپی کره‌جنوبی ۰.۲۶ درصد و ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۲۹ درصد پایین آمدند.

در بازار ارز، شاخص دلار در برابر ارزهای مهم جهان اندکی تقویت شد و به ۹۸.۱۷۵ واحد رسید. نرخ برابری دلار در برابر ین، اما اندکی افت کرد و به ۱۱۰.۲۴ ین رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید