حمایت مالی از تولید داخلی پارچه

    کد خبر :544024

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید پس از انتشار گزارش تولید داخلی نوعی پارچه پرمصرف وارداتی توسط جمعی از مهندسان جوان ایرانی، از حمایت مالی برای ساخت ماشین‌آلات جهت تولید انبوه آن خبر داد.

سه شنبه گذشته گزارشی با عنوان «شاید باور نکنید اما پارچه عمامه هم وارداتی است» منتشر شد.

این گزارش روایت تلاش گروهی از مهندسان جهادی دانشگاه صنعتی اصفهان بود که سال گذشته موفق شدند نوعی پارچه پرمصرف که کاربردهای مختلفی در انواع لباس تابستانه دارد و تاکنون از طریق واردات تأمین می شده را در داخل کشور با کیفیتی به مراتب مرغوب‌تر و قیمت تمام شده پایین‌تر، تولید کنند. آنگونه که حجت‌الاسلام غلامرضا شاه‌حسینی، مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان در این گزارش برای مهر روایت کرده بود، تولید این پارچه فعلاً به صورت کاملاً دستی در حال انجام است و علیرغم آنکه گروهی دیگر از مهندسان این دانشگاه، ماشین آلات مورد نیاز برای تولید انبوه این پارچه را طراحی کرده و گام‌های اولیه ساخت آن را برداشته اند، اما عدم تأمین نقدینگی مورد نیاز، موجب شده تکمیل ماشین آلات به سرانجام نرسد.

پس از انتشار این گزارش، پیگیری‌هایی از صندوق کارآفرینی امید جهت حمایت مالی از این طرح این انجام داد که خوشبختانه با استقبال مدیرعامل صندوق مواجه شد.

اصغر نورالله‌ زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، از حمایت ویژه مالی برای تأمین مالی جهت ساخت دستگاه‌های مورد نیاز برای تولید پارچه‌های عمامه خبر داد و گفت: در این زمینه دستورات لازم به رئیس صندوق کارآفرینی استان اصفهان داده شده است تا شخصاً پیگیر این موضوع باشد.

نورالله‌زاده با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید در راستای عمل به سیاست‌های خود مبنی بر حمایت از ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه اشتغال‌زایی از طرح‌های این‌چنینی حمایت می‌کند، ادامه داد: با حمایت صندوق کارآفرینی امیدواریم تولید این پارچه که کاربردهای متنوعی در داخل کشور دارد و تاکنون از کشور دیگری وارد می‌شد، در داخل بومی سازی شود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید افزود: صندوق کارآفرینی امید از طرح تولید این پارچه و تجهیز دستگاه‌های مربوطه حمایت می‌کند و طبق ضوابط صندوق نیز با یک دوره تنفس تسهیلات ارزان قیمت در اختیار این گروه از مهندسان جوان قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام شاه‌حسینی مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز، گفت: خوشبختانه پس از انتشار این گزارش، صندوق کارآفرینی امید در استان اصفهان طی تماس با بنده جلسه‌ای را ترتیب دادند و به گفته مدیر صندوق استان، تسهیلات مورد نیاز بدون بهره برای تأمین تجهیزات مورد نیاز تأمین خواهد شد که جا دارد از مدیران این صندوق تشکر ویژه داشته باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید