معاون اجتماعی پلیس پیشگیری ناجا تشریح کرد

نقش پلیس «جامعه‌محور» در پیشگیری از وقوع جرم

    کد خبر :543960

معاون اجتماعی پلیس پیشگیری ناجا گفت : پلیس جامعه محور برای ﮐﻨﺘﺮﻝ ﻫﺮ چه ‌بهتر ﺟﺎﻣﻌﻪ باید توانایی جلب ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ، ﻣﺸﺎﺭﮐﺖ ﻣﺮﺩم و ﻧﻬﺎﺩﻫﺎی ﻣﺪﻧﯽ ﺭﺍ داشته باشد.

سرهنگ علی ماندگار با اشاره به نقش پلیس «جامعه‌ محور» و «سرمایه‌های اجتماعی» در پیشگیری از جرم اظهارکرد: جامعه‌ محوری پلیس و حضور فعال در بطن ﺟﺎﻣﻌـﻪ در کنار سرمایه‌های اجتماعی موجب پیشگیری از جرم و ارتقای امنیت پایدار خواهد شد.

وی افزود: پلیس با شناخت کافی از ﺍﺳـﺘﻌﺪﺍﺩﻫﺎی ﻧﻬﻔﺘـﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و ایجاد بسترهای مناسب برای ﺑﺮوﺯ و شکوفایی این استعدادها در تلاش است که امنیت را با مشارکت سرمایه‌های اجتماعی مردم پایه کند.

معاون اجتماعی پلیس پیشگیری ناجا در ادامه اظهارکرد: پلیس جامعه محور برای ﮐﻨﺘﺮﻝ ﻫﺮ چه ‌بهتر ﺟﺎﻣﻌﻪ باید توانایی جلب ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ، ﻣﺸﺎﺭﮐﺖ ﻣﺮﺩم و ﻧﻬﺎﺩﻫﺎی ﻣﺪﻧﯽ ﺭﺍ داشته باشد و از روش‌ها و شیوه‌های نادرست در انجام ماموریت‌ها دوری کند تا رضایتمندی ﻋﻤـﻮﻣﯽ ﺍﺯ ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ پلیس افزایش یابد.

وی ادامه داد: پلیس کاهش وقوع جرایم را رویکردی اجتماعی می‌داند و بر این باور اعتقادی راسخ دارد که مردم، محور برقراری و گسترش نظم و امنیت در جامعه هستند و امنیت مردم محور، امنیت اصلی و اولویت نخست پلیس است.

ماندگار، پلیس را به عنوان بخشی از بدنه حاکمیت که بیشترین تاثیرگذاری را در روند گسترش نظم و امنیت دارد، دانست و گفت: یکی از نهادهایی که بیشترین ارتباط را با مردم دارد و با تمام توان تلاش می‌کند تا با ایجاد نظم و امنیت و ایجاد زمینه پیشرفت در جامعه، در راستای همدلی و همزبانی ملت و دولت گام بردارد پلیس خدمتگذار است.

وی افزود: پلیس جامعه محور به‌خوبی می داند که امنیت بدون حضور مردم امکان پذیر نیست چرا که این مردم هستند که با مشارکت و تعامل خود با نیروی انتظامی امنیت را در جامعه تولید و نهادینه می‌سازند و همکاری و تعامل شهروندان موجب تامین هر چه بهتر امنیت جامعه خواهد شد.

به گزارش ایسنا ماندگار پلیس را گسترده‌ترین سازمان امنیتی کشور دانست و اظهارکرد: این سازمان بیشترین قابلیت دسترسی را برای شهروندان دارد چون نیروهای پلیس اولین نیروهایی هستند که در صحنه‌های گوناگون حوادث حاضر می‌شوند و در ابعاد مختلف به امداد رسانی و پاسخگویی به مردم می‌پردازند که مثال بارز آن را در سیل اخیر در استان‌های شمالی،جنوبی و غربی کشور مشاهده کردیم.

به گزارش سایت پلیس، وی در خاتمه گفت: رأفت اسلامی و برخورد مناسب توأم با مهربانی ماموران انتظامی با مردم و کمک به مظلومان و مبارزه با بزهکاران که از دستورات دین مبین اسلام است باید سرلوحه و نصب العین امور کاری پلیس باشد و همواره در جهت تحقق این امر بکوشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید