افتتاح نخستین جایگاه شارژ خودروهای برقی در کشور

    کد خبر :543950

نخستین جایگاه شارژ خودرو و موتورسیکلت‌های برقی در ایران توسط گروه مپنا در محل برج میلاد تهران افتتاح شد.

با حضور شهردار تهران مدیرعامل شرکت گروه مپنا و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نخستین جایگاه شارژ خودرو و موتورسیکلت‌های برقی در ایران در محل برج میلاد تهران افتتاح شد.

این جایگاه که در مساحتی بیش از 700 متر مربع احداث شده، دارای دو خط تامین توان برای خودرو و موتورسیکلت‌ است که در خط یک، شارژ سریع و شارژ کند نصب شده و در خط دو نیز شارژ موتورسیکلت قرار دارد. همچنین شارژرها براساس استانداردهابی بین‌المللی بومی‌سازی و ساخت داخل شده و کنترل و مانیتورینگ برای ارتباطات‌ بالادستی براساس پروتکل OCPP صورت می‌گیرد.

در این ایستگاه شارژر سریع خودروی برقی شامل یک خروجی شارژ AC با توان 43 کیلووات قابل استفاده برای تمام خودروهای برقی استاندارد دنیا و یک خروجی شارژ سریع DC با توان 50 کیلووات تحت پروتکل CHADEMO قابل استفاده برای خورودهای شرق آسیا شامل خودروهای میتسوبیشی، کیا، نیسان و… .

همچنین این ایستگاه دارای شارژر کند خودروی برقی با توان 7.4 کیلووات است و می‌تواند همه خودروهای برقی استاندارد را تامین توان کند. از سویی دیگر جایگاه شارژر خودروهای برقی احداثی گروه مپنا مجهز به 2 شارژر 5.5 کیلوواتی موتورسیکلت برقی است و به سهولت توان شارژ موتورسیکلت‌های برقی را دارد.

عباس علی آبادی مدیرعامل شرکت گروه مپنا در حاشیه این مراسم به تسنیم گفت: گروه مپنا آمادگی توسعه جایگاه‌های شارژ خودروها و موتورسیکلت‌های برقی را با استانداردهای روز دنیا در تمامی پهنه ایران دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید