آخرین آمار ابتلا به هپاتیت در کشور/ 30درصد زنان ایرانی اضافه وزن دارند

    کد خبر :543908

معاون تحقیقات وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در کشور به هپاتیت B و حدود ۱۰۰ هزار نفر به هپاتیت C مبتلا هستند.

رضا ملک‌زاده معاون تحقیقات وزارت بهداشت اظهار داشت: در حال حاضر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به هپاتیت B مبتلا هستند و ۳۰۰ هزار نفر از آنها نیاز به درمان دارند؛ حدود صدهزار نفر در کل کشور به هپاتیت C مبتلا هستند که این افراد بیشتر معتاد هستند و برخی از آنها ترک کردند.

وی با بیان اینکه افرادی که خالکوبی می‌کنند نیز از جمله مبتلایان هستند، ادامه داد: پروژه‌ای برای شناسایی این افراد در زندان‌ها آغاز شده است تا آنها را تحت درمان قرار دهیم.

ملک‌زاده با بیان اینکه درمان این افراد از انتشار این بیماری در سطح کشور تا حد زیادی پیشگیری می‌کند، گفت: ۳۰ درصد ایرانیان نیز به کبد چرب مبتلا هستند که این آمار رو به افزایش هستند و حدود سی تا چهل سال طول می‌کشد که این افراد به سرطان کبد مبتلا شوند لذا برای پیشگیری از این بیماری کاهش وزن بسیار مهم است.

معاون تحقیقات وزارت بهداشت توضیح داد: حداکثر مجاز اضافه وزن برای افراد ۵ کیلوگرم است، سی درصد خانم‌های ایرانی بالای ۱۵ کیلوگرم اضافه وزن دارند که بیشترین عامل چاقی در کشور ما مصرف برنج، نان، شیرینی و سیب‌زمینی است.

به گزارش فارس ،وی افزود: مصرف شیرینی در کشور ما بسیار بالاست و خصوصاً در ماه مبارک رمضان باید این موضوع را مدنظر قرار دهند.

ملک‌زاده تصریح کرد: ۱۰ درصد مردم کشور به قند خون مبتلا هستند؛ ۳۰ درصد مردم در شرایط قبل از قند خون قرار دارند و در بیست سال آینده نزدیک یک چهارم مردم به قند خون مبتلا خواهند شد لذا توصیه می‌شود مردم رژیم غذایی متعادلی داشته باشند و از اسراف و پرخوری پرهیز کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید