خسارت بیش از ۵ میلیارد ریالی تندباد اخیر به شبکه برق اهواز

    کد خبر :543803

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: تندبادی که دو روز گذشته در اهواز رخ داد، بیش از ۵ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال به شبکه برق این کلانشهر خسارت وارد کرد.

حسن کریمی  اظهار کرد: پس از جمع بندی‌های انجام گرفته، میزان خسارت وارد شده در اثر تند باد به بخش‌هایی از شبکه برق اهواز برآورد شد و در این زمینه بیش از ۵ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال به بخش‌هایی از شبکه برق خسارت وارد شده است.

وی افزود: در اثر این تندباد لحظه‌ای که با سرعتی بالغ بر ۶۵ کیلومتر بر ساعت تخمین زده شد، غالب حوادث به وجود آمده روی شبکه ناشی از برخورد اشیا شامل درخت، داربست، بنر و… بود و موجب قطع فیدر، قطع جمپر، فیوز سوزی و سیم بریدگی شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز تصریح کرد: این تندباد موجب سقوط و شکستن تعداد ۳۲ اصله پایه برق در مناطقی از شهرستان اهواز، حمیدیه، باوی و کارون شد.

کریمی عنوان کرد: در اثر این تندباد که در روز ۳۰ اردیبهشت ماه به وقوع پیوست، این تعداد پایه در خطوط شهری و روستایی شکسته و یا سقوط کردند و همچنین در این تندباد یک دستگاه ترانس در روستای دب حردان از توابع شهرستان اهواز سقوط کرد.

وی ادامه داد: پس از رفع بحران و مشخص شدن خطوط آسیب دیده تاکنون بالغ بر ۲.۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف احداث شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: این حادثه باعث وقوع ۱۵۴ مورد خاموشی روی شبکه اعم از توزیع و فوق توزیع شده که در اثر آن در مجموع ۱۳۹۷ مگاوات ساعت انرژی توزیع نشده ناشی از تندباد داشته‌ایم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید