اعتراض شرکت‌های تولید کفش به ترامپ، برای پایان جنگ تجاری آمریکا با چین

    کد خبر :543486

بعضی از بزرگترین شرکت های تولید کفش جهان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، را ترغیب کرده اند به جنگ تجاری با چین پایان دهد و شرکت‌های عظیم تولید کفش خواستار پایان جنگ تجاری آمریکا با چین شدندنسبت به آثار “فاجعه بار” آن برای مشتریان هشدار داده اند.

در نامه‌ای که ۱۷۰ شرکت از جمله نایکی و آدیداس امضا کرده اند آمده است که تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای افزایش تعرفه واردات به ۲۵ درصد تاثیری نامتوازن بر طبقه کارمند و کارگر خواهد داشت.

آنها همچنین هشدار می دهند که افزایش عوارض واردات، آینده بعضی کسب و کارها را تهدید می کند.

این شرکت ها گفتند: “وقت آن است که این جنگ تجاری پایان یابد.”

ترامپ اخیرا پس از شکست مذاکرات آمریکا و چین برای حل اختلافات تجاری، تعرفه اعمال شده بر حدود ۲۰۰ میلیارد دلار کالای وارداتی از چین را از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش داد.

چین در واکنش اعلام کرد قصد افزایش مالیات بر حدود ۶۰ میلیارد دلار کالای وارداتی از آمریکا از روز اول ژوئن را دارد.

شرکت های کفش‌سازی که این نامه را امضا کرده اند مدعی اند که هرچند تعرفه آمریکا بر کفش وارداتی به طور میانگین ۱۱.۳ درصد است اما در بعضی موارد می تواند به ۶۷.۵ درصد برسد.

آنها نوشتند: “افزودن ۲۵ درصد مالیات اضافه روی تعرفه های موجود به این معنی است که بعضی از خانوارهای آمریکایی گاه مجبور به پرداخت نزدیک به ۱۰۰ درصد عوارض روی کفش هایشان خواهند شد، که غیرقابل تصور است.”

وقتی ترامپ پیشتر در ماه جاری تعرفه ها را بالا برد به شرکت ها گفت که می توانند با انتقال تولید به آمریکا از هزینه های خود بکاهند.

او در توییتی نوشت: “چین خیلی کمتر از آنچه که به ما می فروشد از ما خرید می کند، تقریبا به اندازه ۵۰۰ میلیارد دلار، برای همین در موقعیتی عالی هستیم. محصولات خود را در داخل آمریکا تولید کنید و تعرفه ای نخواهید پرداخت. به جای چین همچنین می توانید از کشوری آزاد از تعرفه خرید کنید. خیلی از شرکت ها درحال ترک چین هستند.”

تولیدکنندگان کفش و فروشندگان می گویند که هرچند در حال انتقال منابع خود از چین به سایر کشورها بوده اند اما “تصمیم گیری در مورد محل تولید نیازمند سال ها برنامه ریزی است و شرکت ها به راحتی نمی توانند کارخانه هایشان را منتقل کنند تا خود را با این تغییرات تطبیق دهند.”

رهبران آمریکا و چین قرار است بار دیگر برای بحث درباره اختلافات تجاری در اجلاس گروه ۲۰ که ماه آینده در ژاپن برگزار خواهد شد دیدار کنند.

در همین حال آمریکا با اعلام وضعیت اضطراری برای حفاظت از شبکه های کامپیوتری خود در مقابل “نیروهای متخاصم خارجی” معاملات با شرکت عظیم تله کام چینی، هواوی، را محدود کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید