اعزام ۱۲هزار مددجوی تهرانی به اردوهای زیارتی و آموزشی

    کد خبر :54336

سرپرست معاونت فرهنگی کمیته امداد استان تهران گفت: کمیته امداد استان تهران از ابتدای سال ۹۶ تاکنون برای اعزام ۲۸۰۰ مددجوی تحت حمایت به اردوی زیارتی و آموزشی اقدام کرده است و پایان تابستان امسال ۱۵۵۰ مددجوی دیگر به اردوهای آموزشی تربیتی و زیارتی اعزام می شوند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محمود مولائی با بیان اینکه این نهاد برنامه های متنوعی را برای بارور کردن اعتقادات دینی و مذهبی جامعه هدف تحت حمایت در حال اجرا دارد، اظهار کرد: کمیته امداد برای تقویت بنیه اعتقادی و دینی مددجویان تحت حمایت نسبت به اعزام آنان به اماکن زیارتی همچون مشهد مقدس، عتبات عالیات و قم و همچنین برگزاری اردوهای آموزشی تربیتی اقدام می کند.

وی به اعزام ۱۹۰ دانش آموز دختر متوسطه اول به اردوی آموزشی تربیتی استان مازندران خبر داد و گفت: این تعداد دانش آموز تحت حمایت نیز به مدت پنج روز از برنامه های اردوگاه شهید رجایی شهرستان بابلسر بهره مند می شوند.

مولائی با بیان اینکه۷۷۳۰ مددجوی تحت حمایت در سال گذشته به اردوهای زیارتی و آموزشی تربیتی اعزام شده اند، افزود: از این تعداد ۴۳۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت به اردوی مشهد مقدس، ۳۷۶ نفر نیز به عتبات عالیات مددجو اعزام شده اند.

سرپرست معاونت فرهنگی کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار، دختران در آستانه ازدواج و دانش آموزان تحت حمایت از جمله مددجویان بهره مند از برنامه های اردویی این نهاد هستند، تصریح کرد :کمیته امداد استان تهران از ابتدای سال ۹۶ تاکنون برای اعزام 2800 مددجوی تحت حمایت به اردوی زیارتی و آموزشی تربیتی اقدام کرده است و پایان تابستان امسال 1550 مددجوی دیگر به اردوهای آموزشی تربیتی و زیارتی اعزام می شوند.

وی با اشاره به اینکه امسال ۱۲ هزار مددجوی تحت حمایت به اردوهای زیارتی و آموزشی تربیتی اعزام می شوند، گفت: سرانه اعزام هر مددجو به اردوی زیارتی مشهد مقدس ۲۵۰ هزار تومان و سرانه اعزام هر زائر به زیارت عتبات عالیات یک میلیون تومان است.

مولائی خاطرنشان کرد: امسال پیش بینی برای اعزام بیش از 6000 نفر به مشهد مقدس و ۴۵۰ نفر به عتبات عالیات انجام شده است.

سرپرست معاونت فرهنگی کمیته امداد استان تهران در خصوص نحوه مشارکت خیران در زمینه اعزام مددجویان تحت حمایت این نهاد به اردوهای زیارتی گفت: نیکوکارانی که علاقه مند هستند در اعزام مددجویان تحت حمایت این نهاد به اردوهای زیارتی مشارکت کنند، می توانند در قالب طرح «شوق زیارت» در این اقدام خداپسندانه با کمیته امداد مشارکت کنند.

به گفته وی برگزاری اردوهای زیارتی و آموزشی تربیتی برای مددجویان تحت حمایت در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ رشد 2.5 برابری داشته است.

شایسته ذکر است؛ علاقه مندان برای مشارکت در طرح شوق زیارت می توانند با شماره گیری سامانه تلفن گویای۷۳۵۵ اقدام کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید