بلندگوی هوشمندی که به حفظ سلامت کمک می‌کند

    کد خبر :543171

این روزها شرکت‌های بزرگ مخابراتی هم به فکر حفظ سلامتی کاربران افتاده اند و یکی از آنها در حال تولید بلندگوی هوشمندی است که می‌تواند وضعیت سلامتی افراد را کنترل کند.

در حالی که معمولاً از بلندگوهای هوشمند برای کنترل وسایل منزل، پخش موسیقی یا سفارش خرید استفاده می‌شود، بلندگوی تولیدی شرکت کامکست به حسگرهای ویژه ای مجهز خواهد بود که می‌توانند حرکت‌ها و جابجایی‌های هر فرد را در منزل شناسایی کنند و از این طریق به میزان تحرک هر شخص پی ببرند.

به بیان دیگر، این بلندگوها با شناسایی میزان و وضعیت حرکات هر فرد از مدت زمان خواب، مجموع زمان راه رفتن وی در منزل و غیره مطلع شده و قادر به تجزیه و تحلیل این موضوع خواهند بود که میزان تحرک هر فرد کافی است یا وی به علت کم تحرکی سلامتش را به خطر انداخته است.

مهم‌ترین مزیت استفاده از این بلندگو آن است که فرد برای استفاده از آن نباید هیچ حسگری را به خود ببندد و وضعیت سلامتی وی از راه دور کنترل خواهد شد. علاوه بر این، افرادی که دچار معلولیت‌های جسمی و حرکتی هستند نیز می‌توانند به سادگی از این خدمات استفاده کنند. لذا احتمال نصب آن در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیز وجود دارد.

انتظار می‌رود آزمایش‌های ضروری بر روی این بلندگو تا پایان سال ۲۰۱۹ به اتمام برسد و عرضه آن در سال ۲۰۲۰ انجام شود. قیمت این بلندگو هنوز مشخص نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید