وزیر علوم: آمریکا برای اساتید ایرانی تله گذاشته است

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۱۸
    کد خبر :543071

وزیر علوم با بیان اینکه آمریکا برای اساتید ایرانی تله گذاشته است، گفت: از سوی آمریکا اساتیدی که در حوزه‌های خاص تحقیق می کنند و یا اقدام به خرید تجهیزات می کنند را شناسایی و به اسامی آنها دست یافته است.

دکتر منصور غلامی در حاشیه یکصد و هجدهم جلسه شورای راهبری نقشه جامع علمی کشور در گفت و گو با ایسنا در خصوص طومار امضا شده از سوی اساتید ایرانی در حمایت از دکتر سلیمانی عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه این از این جریان اطلاعی ندارد، افزود: مساله اصلی این است که آمریکا تعدادی از اساتید ایرانی که در برخی از زمینه‌ها تحقیق کرده‌، مقاله منتشر کرده و یا اقدام به سفارش و خرید تجهیزات آزمایشگاهی کرده‌اند را شناسایی نموده و از طریقی به اسامی آنها دست یافته است.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا برای این اساتید تله ایجاد کرده است، خاطر نشان کرد: آنها برای اساتید ایرانی ویزا صادر می‌کنند و بعد از آنکه اساتید ایرانی به آن کشور سفر می‌کنند، دستگیرشان می‌کنند. این یک نوع بازی است تا اساتید ایرانی را به آنجا بکشانند.

غلامی اضافه کرد: اگر موضوع تحریم در این زمینه مطرح بود که از ابتدا اعلام می‌شد؛ ولی وقتی اساتید را به آن کشور می‌کشانند و بعد دستگیرشان می‌کنند نشان می‌دهد آمریکایی‌ها برای ما تله گذاشته‌اند.

وزیر علوم تاکید کرد: وضعیت این استاد ایرانی از سوی وزارت علوم و از طریق وزارت امور خارجه پیگیری می‌شود.

غلامی در خصوص زمان برگزاری دادگاه دکتر سلیمانی در آمریکا گفت: متأسفانه زمان دقیق دادرسی وی مشخص نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید