روند خدمات رسانی بهزیستی به مناطق سیل‌زده

  • اجتماعی
  • سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۵:۳۸
    کد خبر :542763

رییس سازمان بهزیستی کشور گزارشی از روند خدمت رسانی به مناطق سیل‌زده ارائه کرد و گفت: کار ساخت و احداث مسکن‌ها شروع شده و بعد از ماه مبارک رمضان اولین مسکن ساخته شده در گلستان را افتتاح می‌کنیم.

وحید قبادی دانا در نشست شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی که در وزارت کار برگزار شد با بیان اینکه یکی از وظایف بهزیستی ایفای نقش حمایتی و دیگری پیشگیری و توانمندسازی است گفت: از روزهای اولیه بروز سیل در مناطق حضور پیدا کردیم.

وی افزود: فعالیت‌ها در قالب ۱۳۹ تیم و ۱۳۹ خودروی ویژه، ۳۰۵ تیم مشاوره و حمایت روانی اجتماعی با ۹۱۵ تیم مداخله گر با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی استانها شروع شد.

رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به احتمال افزایش کودک آزاری، همسر آزاری و خودکشی در مواقع بحران گفت: ۷۰ مرکز مادروکودک در استان های مربوطه و استانهای معین فعال شدند.

قبادی دانا با بیان اینکه تسهیلگران پروژه‌های توانمندسازی اجتماع محور نیز با کمک افراد بومی منطقه وارد عمل شدند اظهار کرد: نگاه مردم و تاثیرات اجتماعی آن در مناطق مختلف متفاوت بوده است.

وی با بیان اینکه برای مددجویان بهزیستی سامانه ثبت خسارات سیل راه‌اندازی شد و در ۱۱ آیتم مختلف اطلاعات مددجویان ثبت شده است گفت: ۶۰ هزار مورد ثبت خسارت انجام شده است.

رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه ۲۸ هزار و ۷۱۱ خانوار معادل سه برابر مستمری از ۵۰۰ تا ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت کردند گفت: تعدادی وام ۵ میلیون تومانی قرض الحسنه درنظر گرفته شد.

وی افزود: علاوه بر تسهیلات دولتی در ساخت و بازسازی مسکن، بهزیستی نیز برای آنها که سرپرست خانوار تحت پوشش است ۱۰ میلیون کمک بلاعوض درنظر گرفت.

قبادی دانا ادامه داد: کار ساخت و احداث مسکن ها شروع شده و بعد از ماه مبارک رمضان اولین مسکن ساخته شده در گلستان را افتتاح می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه یکسری مراکز ما نیز آسیب دیدند اظهار کرد: ۸۰۰ مرکز شبانه روزی نگهداری در سراسر کشور داریم که برخی در معرض آسیب بودند و ایمن سازی شدند و حتی یک فرزند بهزیستی دچار مشکل نشد و فرزندان در مناطق امن جا داده شدند اما ۸۶ مرکز ما آسیب دید و هفت میلیارد تومان خسارت وارد شد.

وی افزود: ۶۰ هزار ثبت خسارت در خانواده مددجویان داشتیم. باید هزینه‌های لازم برای ساماندهی این امر دیده شود. وضعیت تامین اعتبارات ما به شدت مشکل است. برای بیمه مددجویان برای حوادث بعدی ۶۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است که بودجه آن تامین نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید