تونل کندن راحت‌تر از پیگیری یک نامه است

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: آقای نوبخت بروکراسی پدر ما را درآورده و تونل کندن راحت‌تر از پیگیری یک نامه است.

عباد الله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در مراسم امضای تفاهم‌نامه آبرسانی به شهرها، روستاها، ایجاد تأسیسات فاضلاب و اصلاح شبکه توزیع آب با اشاره به اینکه مشکلات استان خوزستان زیاد است و هر سال معضل ریزگردها وجود دارد، اظهار داشت: سزوار نیست با وجود نعمت آب مردم غیرتمند این سرزمین از این نعمت بی‌بهره باشند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با تأکید براینکه 65 پروژه در راستای این سیاست‌ها تعریف کردیم، گفت: 20 پروژه آن مربوط به آب بود و 1.3 میلیارد متر مکعب ذخایر آب راه‌اندازی شد، همچنین 65 کیلومتر تونل کار کردیم و 700 کیلومتر خط انتقال آب و گاز انجام شده است.

وی افزود: 55 پروژه به اتمام رسیده و 8 پروژه مربوط به نفت بوده است که بزرگترین پالایشگاه میعانات جهان (ستاره خلیج فارس) را قول دادیم که عملیاتی شود و از  مورخ 95.12.26 بیش از 100 میلیون لیتر بنزین و مشتقات تولید شده و 1.3 میلیارد دلار نفت و گاز سبک و سنگین به فروش رفته است و از واردات بنزین بی‌نیاز می‌شویم و حتی صادرکننده بنزین خواهیم شد.

عبداللهی با بیان اینکه در این تفاهم‌نامه قرارگاه نباید پول بیاورد، اظهار داشت: با وجود 23 هزار میلیارد تومان طلب از دولت هیچ کاری را تعطیل نکردیم، این پروژه بالای 70 درصد به تأمین کالا نیاز دارد که اگر تأمین نشود، متوقف می‌ماند. طرح جامع آب خوزستان باید در یک چارچوب تعریف شود و برای ما سهمی بالغ بر 700 تا 800 میلیارد تومان علی‌رغم صحبت‌ها در نظر گرفته شد، اما باز هم آمادگی داریم، این امر خطیر را به خاطر وضعیت خوزستان و دغدغه‌های مقام معظم رهبری انجام دهیم.

وی تأکید کرد: باید منابع مالی به صورت یک سبد مالی در نظر گرفته شود که مجموعه‌ای از اوراق مشارکت، اسناد خزانه و دیگر منابع باشد نه اینکه فقط فاینانس باشد. هر جا دغدغه وجود دارد، از صندوق توسعه ملی منابع گذاشته می‌شود و برای این طرح نیز از این طریق باید تأمین مالی شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) یادآور شد: اوراقی که به ما لطف می‌کنید و می‌دهید، با نرخ‌هایی از 14 تا 16.5 درصد تنزیل می‌شود.

وی افزود: سه تا چهار روز پیش تصمیم گرفتیم که ما کار آبرسانی را انجام دهیم 50 هزار تن ورق نیاز است که هزینه آن 180 میلیارد تومان می‌شود که این کار را همین الان انجام دادیم.

عبداللهی خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: جناب آقای نوبخت بروکراسی اداری پدر ما را درآورده تونل کندن راحت‌تر از پیگیری یک نامه است، امیدوارم با پشتیبانی از طرح کار به جلو ببریم.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید