حماس خواستار تحریم نشست اقتصادی بحرین شد

    کد خبر :542569

جنبش حماس در بیانیه ای از کشورهای عربی خواست که در نشست های اقتصادی بحرین درخصوص معامله قرن شرکت نکنند.

به گزارش بازتاب به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی حماس از کشورهای عربی خواست در نشست اقتصادی بحرین در ماه ژوئن شرکت نکنند و با تمامی راهکارهای ممکن از ملت فلسطین در برابر طرح های آمریکا دفاع کنند و این طرح ها را به شکست بکشانند.

این جنبش در بیانیه ای تصریح کرد که با نگرانی پیگیر اعلام اخیر آمریکا در رابطه با برگزاری کارگاه آموزشی اقتصادی در بحرین به عنوان اولین گام مربوط به معامله قرن با هدف نابودی مسئله فلسطین است.

حماس نسبت به اهداف شوم هر گونه اقدامی که هدف از آن عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و همسویی عملی کشورهای عربی با معامله قرن و در پیش گرفتن رویکرد و دیدگاه نتانیاهو ـ ترامپ در مورد صلح اقتصادی برای نابودی مسئله فلسطین باشد، هشدار داد.

در این بیانیه آمده است که این بر خلاف موضع واحد و یکپارچه عربی و فلسطینی در مخالفت با طرح صلح آمریکایی و خروج از اصول ثابت عربی و اسلامی است.

این جنبش همچنین تاکید کرد که امیدوار است بحرین و ملت شریف آن اجازه ندهند صهیونیست های قاتل کودکان به این کشور پا بگذارند. حماس بر مخالفت قاطع خود با هر طرح اقتصادی و سیاسی که زمینه ساز اجرای معامله قرن شود، تاکید کرد.

معامله قرن طرحی است که دولت آمریکا همسو با خواسته ها و نگرش های رژیم صهیونیستی در پی تهیه و تحمیل آن بر طرف فلسطینی است که هدف اصلی از این طرح نابودی مسئله فلسطین است.

دولت آمریکا بارها از رونمایی از این طرح خبر داده اما هر بار به دلیلی آن را به تعویق انداخته است. آن گونه که برخی منابع فاش کرده اند، در این طرح چیزی به اسم تشکیل کشور مستقل فلسطین وجود ندارد و طرح مذکور صرفا برآورده کننده خواسته های طرف صهیونیستی است و فلسطینیان قاطعانه با آن مخالف هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید