ترامپ: نشانه‌ای وجود ندارد که نشان دهد ایران قصد انجام کاری علیه آمریکا داشته باشد

    کد خبر :542369

رئیس جمهور آمریکا در صحبت‌‌هایی گفت که نشانه‌ای وجود ندارد که نشان دهد ایران قصد انجام کاری علیه آمریکا داشته باشد.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در ادامه لفاظی‌های خود علیه ایران گفت که اگر ایران به منافع ایالات متحده در خاورمیانه حمله کند، واشنگتن با نیروی بزرگ و مهمی پاسخ خواهد داد.

ترامپ در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت: تصور می‌کنم ایران اگر کاری انجام بدهد، مرتکب اشتباه بزرگی خواهد شد. اگر آنها کاری انجام دهند، با نیروی بزرگ و مهمی روبرو خواهند شد ولی نشانه‌ای وجود ندارد که آنها قصد انجام کاری را داشته باشند.

رئیس‌جمهور آمریکا چندی پیش اعلام کرده بود که دوست دارد مقامات ایران با وی تماس بگیرند. در عین حال ترامپ ادعا کرد «جان کری» وزیر امور خارجه دولت اوباما از ایرانی‌ها خواسته است که با وی تماس نگیرند.

دولت ترامپ در ابتدا از تهدید به تقابل نظامی با ایران دم زد و وقتی نشانه‌ای از عقب‌نشینی مشاهده نکرد، به تمنای مذاکره روی آورد و حتی شماره‌ تماسی را نیز در اختیار سفارت سوئیس در تهران (حافظ منافع آمریکا) قرار داد تا در صورت لزوم به مقامات ایران تحویل داده شود.

با این حال ایران تأکید کرده است که هرگز تحت فشار تن به مذاکره با آمریکا نخواهد داد و ایران کشوری نیست که تسلیم خواسته‌های یک رژیم زورگو شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید