رییس دولت اصلاحات پیگیر عملیاتی شدن ایده پارلمان اصلاحات

  • سیاسی
  • دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۶:۵۵
    کد خبر :542086

احمد شریف، عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در تشریح جلسه دیشب این شورا گفت: در این جلسه ریاست این شورا از خانم راکعی به آقای مهدی مقدری دبیرکل سازمان توسعه عدالت و آزادی منتقل شد.

وی ادامه داد: در این جلسه در مورد ماده نهم پارلمان اصلاحات که مربوط به ساختار این پارلمان است بحث شد.

شریف در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه نظرات مختلف وجود داد، این بحث نیمه تمام و تصمیم گیری در مورد آن به جلسه بعد موکول شد.

رییس دولت اصلاحات پیگیر عملیاتی شدن پارلمان اصلاحات

همچنین ایرنا نوشت:

قائم مقام حزب اتحاد ملت ایران اسلامی درباره انتقادهای این تشکل سیاسی با طرح پارلمان اصلاحات گفت: حزب اتحاد ملت تلاش می کند مجمعی شبیه به شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان تاسیس نشود و با ساختارهایی حرفه ای و متفاوت به سرانجام برسد.

آذر منصوری در اینباره گفت: رییس دولت اصلاحات سال هاست که این موضوع را پیگیری می کند و ما هم واقعا مخالفتی با آن نداریم.

وی تصریح کرد: انتظار داریم ساختارهای پارلمان اصلاحات (مجمع عالی اصلاح طلبان) به معنی واقعی نیازهای اصلاح طلبان را پوشش دهد.

اهم اظهارات قائم مقام حزب اتحاد ملت را بخوانید؛

*انتقادهای ما بر دو محور کمیت و کیفیت اعضای مجمع عالی اصلاح طلبان است. احزابی که قرار است در این مجمع عضو شوند باید به تناسب فراگیری و بدنه خود ارزیابی شوند.

*یکی از ایرادات مطرح شده ما مشارکت استان ها در مجمع عالی اصلاح طلبان است ضمن این که با ورود شخصیت های حقیقی به این مجمع مشکلی نداریم اما برای آنها باید فاکتورهایی در نظر گرفته شود.

* پارلمان مجمعی شبیه به مجلس شورای اسلامی است که باید محلی برای اجتماع و تصمیم گیری احزاب اصلاح طلب به عنوان شخصیت حقوقی و چهره های موجه و شاخص اصلاح طلب به عنوان شخصیت های حقیقی باشد. حرف ما این است که برای مشارکت احزاب مولفه هایی منطقی در نظر گرفته شود، بنابراین موافق تصویب شتابزده پارلمان اصلاحات نیستیم. پارلمان علی الاصول باید نماینده همه اصلاح طلبان باشد و همه اصلاح طلبان تهران و شهرستان‌ها بتوانند در آن حضور و نقش پررنگی داشته باشند بنابراین طرح پارلمان اصلاحات در حال بررسی است و تاکنون به نتیجه مشخصی نرسیده ایم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید