عوارض واردات خودروهایی صفر شد که هنوز ثبت سفارش آنها ممنوع است!

  • اقتصادی
  • یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۸:۴۸
    کد خبر :541436

با توجه به مصوبه جدیدی که نمایندگان مجلس تصویب کرده اند واردات خودروهای سواری تمام برقی و تمام هیبریدی تا زمان تولید آن ها در داخل کشور بدون پرداخت حقوق ورودی مجاز خواهد بود.

مصوبه مذکور ماده 4 طرح سازماندهی صنعت خودروسازی است که به همراه ماده 5 این طرح امروز به تصویب رسید.
در ماده 4 عنوان شده که واردکنندگان خودروهای سواری تمام برقی و تمام هیبریدی تا زمان تولید این خودروها در داخل از پرداخت حقوق ورودی معاف می باشند. به علاوه دولت نیز میسر است ظرف 5 سال آینده زمینه تولید خودروهای تمام برقی و هیبریدی را در داخل کشور فراهم کند. هزینه‌های مالی ناشی از اجرای این ماده از محل درآمدهای ناشی از اجرای حکم تبصره ذیل ماده 3 این قانون تأمین می‌شود.
طبق مصوبه مجلس در ماده 5، وزارت صنعت، معدن و تجارت با رعایت مواد 2 و 3 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مصوب 16/ 11/ 1390 مکلف است در افق سند چشم انداز 20 ساله بسترهای لازم را برای ورود فناوری‌های جدید و مستقل تولید خودرو با همکاری شرکت‌های معتبر خودروسازی جهان و یا به صورت سرمایه گذاری مشترک با شرکت‌های فعال موجود فراهم سازد.
لازم به ذکر است که 3 ماه بعد از لازم‌الاجرا شدن این قانون توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، این وزارت خانه موظف است به همراه اتاق‌ها و انجمن‌های تخصصی آئین نامه اجرایی این ماده را تهیه و به تصویب هیات وزیران برساند.

به گزارش ایسنا ،حال سوال اصلی اینجا است که ماه ها است واردات هر نوع خودروی سواری ممنوع است و عدم عرضه این خودروها به بازار متوقف شده است. همچنین دولت کنونی تعریف درستی از خودروهای هیبریدی نداشته و قبلاً با مواردی چون خودروهای هیبریدی غیرواقعی نیز مواجه بودیم که هنوز مشخص نیست منظور دولت از این واژه چه نوع خودروهایی بوده است. اما باید ببینیم تفسیر درست از این تصویب مجلس چه بوده و آیا چراغ سبزی بر واردات خودروهای هیبریدی و برقی است؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید