جنگ تجاری با چین قیمت کالاهای مصرفی در آمریکا را افزایش داد

  • اقتصادی
  • یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۷:۴۲
    کد خبر :541427

فروشگاه زنجیره‌ای والمارت آمریکا که بزرگ‌ترین فروشگاه‌ زنجیره‌ای در جهان محسوب می‌شود اعلام کرده که به دلیل جنگ تجاری با چین قیمت کالاهای مصرفی وارداتی از چین برای مردم آمریکا به زودی افزایش می‌یابد.

شرکت فروشگاه‌های زنجیره ای والمارت آمریکا که به فروش اجناس با قیمت پایین شهره است اعلام کرده که این قیمت‌ها به دلیل جنگ تجاری با چین به زودی افزایش می‌یابد.

این شرکت که بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای جهان محسوب می‌شود اعلام کرده که به زودی قیمت کالاهایی که از چین وارد می‌شود افزایش خواهد یافت.

اقدام هفته گذشته دولت آمریکا در اعمال تعرفه بر واردات 200 میلیارد دلار کالا از چین دلیل اصلی بالا رفتن قیمت اجناس والمارت اعلام شده است که البته این مسئله شامل هزاران قلم کالا در آمریکا خواهد شد.

دونالد ترامپ همچنین تهدید کرده است که اعمال تعرفه را به همه کالاهای وارداتی از چین تعمیم خواهد داد.

به گزارش فارس ،ناندیتا بوز، کارشناس تجاری رویترز، می‌گوید ترامپ بارها گفته که چین هزینه این تعرفه‌ها را پرداخت خواهد کرد اما بر اساس بیانیه والمارت، کاملا مشخص است که واقعیت اینگونه نیست و این اقدام در واقع مالیات بستن بر مصرف کنندگان آمریکایی است و این تعرفه ها به بالا رفتن قیمت منجر خواهند شد و این مردم و شرکت‌های آمریکایی هستند که باید هزینه آن را بپردازند.

البته والمارت که بزرگ‌ترین وارد کننده در آمریکا نیز به شمار می‌رود گفته که در تلاش است تا با تأمین کالاها از دیگر کشورها از بالا رفتن قیمت جلوگیری کند.

اما مسئله افزایش قمیت‌ها به والمارت ختم نمی‌شود چرا که شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای میسیز نیز اعلام کرده که داستان اعمال این تعرفه‌ها فروش مبلمان این فروشگاه‌ها را تحت تأثیر منفی قرار داده و اگر آمریکا اعمال تعرفه را به تمام کالاهای وارداتی از چین تعمیم دهد فروش تجهیزات تزئینی جانبی و پوشاک این فروشگاه‌ها نیز آسیبب خواهد دید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید