افزایش ۲۲ درصدی قیمت بلیت قطار از ۱۵ خرداد

    کد خبر :541303

پس ارائه پیشنهاد افزایش متوسط ۲۵ درصدی قیمت بلیت قطار، با افزایش متوسط ۲۲ درصدی قیمت ها پس از ماه مبارک رمضان موافقت شد.

شهرام آدم نژاد – معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی – در حاشیه جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری اعلام کرد که با توجه به تقاضای مربوطه از سوی شرکت‌های ریلی شورای عالی ترابری تصمیم گرفت پس از ماه مبارک رمضان به طور متوسط ۲۲ درصد افزایش یابد.

به تازگی محمد رجبی – مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا – در گفت‌وگو با ایسنا، از ارائه پیشنهاد افزایش متوسط ۲۵ درصدی قیمت بلیت قطارهای پرسرعت (ترن‌ست)، حومه‌ای و بین‌شهری (واگن‌های خواب و اتوبوسی) خبر داده بود.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد افزایش قیمت بلیت قطارهای پرسرعت (ترن‌ست)، حومه‌ای و بین‌شهری (واگن‌های خواب و اتوبوسی) از سوی شرکت حمل و نقل ریلی رجا به وزارت راه و شهرسازی ارائه شده است، اظهار کرد که این موضوع در انتظار تصمیم شورای عالی ترابری است و تا قبل از تابستان سال جاری افزایش قیمت‌ها اعلام و ابلاغ شود.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا با بیان اینکه متوسط افزایش قیمت‌ها از ۱۰ تا ۶۰ درصد است، خاطرنشان کرده بود که در صورت موافقت با این پیشنهاد به طور متوسط قیمت‌ها حدود ۲۵ درصد افزایش خواهند یافت و احتمال افزایش حداقل ۵۰ درصدی قیمت بلیت قطارهای حومه‌ای در سال جاری وجود دارد.

رجبی با اشاره به اینکه در سال جاری افزایش ۴۰ درصدی دستمزد، هزینه‌های سنگینی را تحمیل خواهد کرد و ۲۴ درصد به صورت مستقیم قیمت بلیت را تحت تأثیر قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد که در سال جاری افزایش هزینه‌های مربوط به قطعات و مواد مصرفی ۲۴۶ درصد رشد داشته و به طور مثال قیمت چرخ واگن مسافری دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود که قیمت آن به ۱۲ میلیون تومان رسیده است.

به گزارش ایسنا، از ابتدای تیرماه سال جاری قیمت بلیت قطارهای تندرو و بین‌شهری ۱۰ درصد افزایش داشت و قیمت بلیت قطارهای حومه‌ای طی پنج‌سال اخیر رشدی نداشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید