کودکان ۲۵ روستا را کتابخوان کردیم

    کد خبر :54130

هرام اکبری مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان کوهرنگ عنوان کرد که با فعالیت های کتاب محور توانستند حدود ۶۵۰ نفر از کودکان این روستاها را کتابخوان کنند.

بهرام اکبری مسئول کتابخانه سیار شهرستان کوهرنگ در استان چهار محال و بختیاری و مربی کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان در این استان در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره فعالیت های این کانون و این کتابخانه سیار گفت: ما به همراه اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این استان که از کودکان ۱۰ سال تا ۱۴ سال هستند مدتی فعالیت های انیمیشنی انجام می دادیم، به این صورت که با استفاده از کتاب های کانون برای کودکان قصه هایی انتخاب می کردیم و آنها با استفاده از این کتاب ها و قصه ها نقاشی هایی می کشیدند و سپس آنها را تبدیل به انیمیشن می کردیم.

وی افزود: نمایش های عروسکی هم به همین ترتیب با آنها اجرا می کردیم. این را هم باید بگویم به طور کلی اعضای ما کودکان ۱۰ تا ۱۴ سال هستند و ما در ۲۵ روستای شهرستان کوهرنگ حدود ۶۵۰ عضو داریم. این اعضا از روستاهایی انتخاب می شوند که جمعیت کمی داشته باشند و به لحاظ مسافتی تقریبا در ۵۰ کیلومتری مرکزی باشند که ما در آن مستقر هستیم.

اکبری عنوان کرد: این روستاها را ما خودمان انتخاب می کنیم و در انتخاب هایمان سعی می کنیم روستاهایی را تحت پوشش قرار دهیم که بتوانیم فعالیت های مطلوبی انجام دهیم، در واقع اگر جمعیت روستا زیاد باشد ما نمی توانیم به آن صورت که شایسته است فعالیت ها را ارائه دهیم.

وی ادامه داد: حدود ۲۵ روستا تحت پوشش فعالیت های ما است که سعی می کنیم در هر ماه یک مرتبه به آن روستاها سر بزنیم و با توجه به اینکه کتابخانه های سیار نیز در این مناطق داریم کتاب های کانون را به کودکان ارائه می دهیم و بعد از چندی از آنها پس می گیریم و دوباره کتاب های جدید به آنها می دهیم. کتاب هایی که به کودکان ارائه می دهیم خودمان انتخاب نمی کنیم اما گاهی به آنها توصیه می کنیم کدام کتاب ها مناسب گروه سنی آنها است. در واقع بعد از ارائه کتاب ها به سراغ فعالیت های کتاب محور می رویم به این صورت که از آثار کانون برای آنها قصه می گوییم، کاردستی درست می کنیم و نمایش خلاق اجرا می کنیم. در واقع این فعالیت ها با هدف افزایش میزان کتابخوانی این کودکان انجام می شود.

اکبری بیان کرد: وقتی کودکان این کتاب ها را مطالعه می کنند و به ما پس می دهند ما از آنها درباره کتاب می پرسیم برای مثال می گوییم که آن کتاب درباره چه بوده است و یا چه برداشتی داشته است؟

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه ما در مناطق روستایی هستیم و فرهنگی که در مناطق روستایی حاکم است، در ابتدا انجام برخی از فعالیت ها سخت بود. برای مثال در اوایل مدیر برخی مدارس دخترانه به من اجازه ورود نمی دادند بر همین اساس مدتی همسرم در این فعالیت ها با من همراه بود و به همین ترتیب دختران نوجوان به خوبی با او ارتباط برقرار می کردند و ما می توانستیم راحت تر فعالیت های کانون را ادامه دهیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید