ناسا در یک قدمی استخدام ربات های تعمیرکار فضاپیما

    کد خبر :541265

استفاده از ربات ها برای کمک به فضانوردان و انجام برخی از وظایف کوچک و بزرگ موضوعی جدید و عجیب نیست، اما اخیرا ناسا طرحی را آغاز کرده که بر اساس آن ربات ها را برای مراقبت و تعمیر فضاپیماها مورد استفاده قرار می دهد.

ناسا تنها یک گام با استخدام رسمی ربات ها برای مراقبت از فضاپیماها فاصله دارد. این موضوعی است که می تواند آینده سفرهای فضایی را نیز به شدت تحت تاثیر خود قرار دهد.

ربات ها برای مراقبت از فضاپیماها گزینه هایی بسیار مناسب و کم دردسرند. یکی از سه ربات Astrobee که تحقیق خودکار در ایستگاه بین المللی فضایی را انجام می دهد،تا اواسط بهار برنامه سفر خود را آغاز می کند و قرار است وظایفی مثل شارژ اتوماتیک را انجام دهد.

به گزارش انتخاب، تیم طراح این روبات ها در حال حاضر، آزمایش می کنند که چگونه ربات ها می توانند امور روزمره فضانوردان را سر و سامان دهند و به نوعی کمک حال خدمه باشند. در حالت ایده آل، روبات های آینده از سخت ترین وظایف کاری مراقبت می کنند تا انسان ها بتوانند روی وظایف مهم تری مانند آزمایش های علمی و اکتشافات تمرکز کنند. این امر می تواند با به حداقل رساندن تعداد پرسنل فضانورد، یا کاهش استرس برای آن دسته از فضانوردانی که سفر را انجام می دهند،همراه شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید