یک پنجم حقوق بگیران، همسر و فرزندان بازنشستگان هستند

  • اجتماعی
  • یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۵:۲۸
    کد خبر :541215

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: در پایان سال ۱۳۹۷، تعداد حقوق بگیران این صندوق یک میلیون و ۴۲۳ هزار و ۸۳۴ نفر و تعداد ۹۹۲ هزار و ۱۷۴ نفر نیز کسورپرداز صندوق بازنشستگی بوده‌اند.

سید میعاد صالحی گفت: براساس آخرین اطلاعات منتشرشده در فصلنامه آماری شماره هفدهم صندوق بازنشستگی کشوری (زمستان ۹۷) که توسط گروه آمارِ دفتر برنامه ریزی و توسعه سیستم ها تهیه شده است، در حال حاضر میانگین سن حقوق بگیران در زمان بازنشستگی به طور میانگین ۵۱.۵۱ سال و میانگین سن حقوق بگیران ۶۳.۵ سال است.

وی اضافه کرد: بر این اساس، در پایان سال ۱۳۹۷، ۸۲ درصد حقوق بگیران صندوق افراد بازنشسته، یک درصد ازکارافتاده و ۱۷ درصد شاغل متوفی و بازنشسته متوفی بوده اند.

صالحی گفت: این تعداد جمعا افزون بر ۳۴۲ هزار نفر وراث وظیفه بگیر دارند که ۵۸ درصد از آنها همسر فرد فوت شده بوده اند و ۴۰ درصد ایشان کسانی هستند که فرزند متوفی هستند.

وی ادامه داد: طبق اطلاعات منتشر شده در فصلنامه آماری صندوق بازنشستگی کشوری، استان تهران با ۳۰۵ هزار و ۲۲۹ نفر بیشترین تعداد حقوق بگیر و استان خراسان شمالی با ۱۰ هزار و ۹۳۳ نفر کمترین حقوق بگیر را دارند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه نسبت مردان به زنان در بین حقوق بگیران ۶۸ به ۳۲ است، توضیح داد: تعداد کل حقوق بگیران صندوق نسبت به زمان مشابه سال قبل بالغ بر ۴ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا، صالحی افزود: توزیع دستگاهی حقوق بگیران نشان می دهد بالاترین تعداد حقوق بگیران صندوق به ترتیب مربوط به وزارتخانه های آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جهاد کشاورزی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید