جلسه نمایندگان با «بطحایی» درباره افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق معلمان

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۲:۱۷
    کد خبر :541121

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی جزئیات جلسه این فراکسیون با «بطحایی» درباره افزایش حقوق معلمان و تغییر زمان کنکور را تشریح کرد.

سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه امروز (یکشنبه 29 اردیبهشت) این فراکسیون، گفت: محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش و معاونانش میهمان اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس بودند.

وی با بیان اینکه در ابتدای این جلسه اعضای فراکسیون مباحث خود را مطرح کردند، افزود: تأکید بر اجرای سند تحول آموزش و پرورش، رسیدگی به شرایط معیشتی فرهنگیان و ارتقاء سطح دریافتی آن‌ها و همچنین ساماندهی بیمه فرهنگیان از جمله موارد مطرح شده از سوی نمایندگان بود.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه توجه و بازسازی جدی به اقتصاد آموزش و پرورش و حفظ اموال و املاک و آموزش و پرورش، توجه به برخوردها و روابط بین کارکنان و ادارات با جامعه فرهنگیان مبتنی بر اخلاق و شئون از دیگر مسائل مورد توجه نمایندگان در نشست با بطحایی بود، بیان کرد: نظارت کامل بر عدم اجرای سند 2030 و عدم کفایت اراده مدیران در این زمینه نیز دغدغه نمایندگان بود و تأکید داشتند که در حال حاضر 2030 به طور نقطه‌ای اجرا می شود.

نقوی حسینی با ابراز اینکه اعضای فراکسیون تاکید داشتند که مشکل اقتصاد آموزش و پرورش در داخل این وزارتخانه است و اگر آموزش و پرورش به خوبی از اموال و داشته‌های خود استفاده کند می‌تواند به خوبی شرایط اقتصادی خود را اداره کند،اضافه کرد: تعیین تکلیف کنکور و حذف آن برای همیشه و روشن شدن آینده تعلیم و تربیت، تبدیل وضعیت معلمان پیمانی، خرید خدمت، حق التدریس‌ها، نهضت سوادآموزی ها، پیش دبستانی ها و توجه جدی به انتصاب‌های مدیریتی مبتنی بر تعهد، تخصص و جلوگیری از حزب گرایی و گروه گرایی نیز از سوی نمایندگان مطرح شد.

نماینده مردم ورامین در مجلس تأکید کرد: اعضای فراکسیون تاکید داشتند که باید به حقوق همه معلمان 400 هزار تومان اضافه شود و 10 درصد افزایش هم باید به همه براساس درصد حقوق آن‌ها پرداخت شود.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه نمایندگان بر ضرورت توجه بیشتر دولت به آموزش و پرورش تاکید داشتند و معتقد بودند که براین اساس کسانی که حقوق کمتری می‌گیرند باید از افزایش بیشتری برخوردار شوند.

به گزارش تسنیم، سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش نیز در جلسه با اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: ما خواهان نشست‌های بیشتر، همکاری و مشورت بیشتر با نمایندگان مجلس هستیم. اداره آموزش و پرورش سخت است و نیازمند همکاری و حمایت همه ارکان نظام است.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی اقتصادی کشور، طبیعتا آستانه تحمل معلمان نیز کاهش می‌یابد. سعی کردیم شرایط را بهتر کنیم ولی با توجه به شرایط فعلی، انعکاس مثبت آن دیده نشد. اینجانب مدافع خانواده بزرگ فرهنگیان و بازنشستگان فرهنگی هستم. ما نباید طوری حرکت کنیم که فضای آموزش و پرورش را متشنج کنیم.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: سهمیه بندی مناطق سیل زده و تغییر زمان کنکور در اختیار آموزش و پرورش نیست ولی وزارتخانه پیگیر این موضوعات است، این موضوعات در اختیار وزارت علوم است.

بطحایی ادامه داد: پاداش پایان خدمت همکاران تا 97 تسویه شده و از 97 تاکنون هم در حال پرداخت است.

وزیر آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد اتفاقات اخیری که در مدارس رخ داده و تبلیغات هدایت شده و برنامه‌ریزی شده‌ای روی آن صورت گرفت را دقیقا بررسی و پیگیری می‌کنیم و حتما با متخلفین برخورد خواهیم کرد. در این زمینه بحث ما تربیتی است و از نگاه تربیتی آن را دنبال می کنیم و به همین جهت معاون پرورشی وزارتخانه را مسئول پیگیری موضوع کردیم.

بطحایی با بیان اینکه پرونده بنیاد آرشام هم در دادگاه است، بیان کرد: ارتباط آموزش و پرورش با حوزه های علمیه در حال حاضر به خوبی حفظ و تقویت شده است، همچنان تاکید می‌کنم که نیازمند حمایت و همکاری همه نمایندگان محترم با مجلس هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید