سفیر جدید آمریکا در بغداد، نیامده ایران را تهدید کرد

    کد خبر :541118

«متیو تولر» سفیر جدید ترامپ در عراق، در اولین اظهار نظر، رسالت خود در سفارت واشنگتن در بغداد را مقابله با تهدیدات ادعایی ایران اعلام کرد.

«متیو تولر» سفیر جدید آمریکا در عراق که دو روز پیش رأی اعتماد مجلس سنا را گرفت، در اولین اظهار نظر خود در خصوص این کشور، ایران را به دخالت در امور عراق متهم کرد.

به نوشته بغداد الیوم، او در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با طرح ادعای حمایت از عراق در برابر دخالت‌های خارجی، حضور ایران را تهدیدی برای عراق دانست.

سفیر سابق آمریکا در یمن همچنین گفت: «نزدیک است که عراق هیزم آتش جنگ میان آمریکا و ایران شود.»

متیو تولر همجنین مدعی شد: «ما باید مطمئن شویم که عراق می‌تواند تهدید‌های داخلی و خارجی را دفع کند که شامل تهدید‌هایی از ایران، به حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور است.»

به گزارش فارس ،پیش از این یک مسئول بلند پایه در دولت عراق در گفت‌و‌گو با پایگاه العربی الجدید، مولر را «سفیر جنگ در عراق» نامیده و گفته بود که وی دشمنی سرسختی با ایران دارد و نمی‌توان دوران حضور او در بغداد را راحت توصیف کرد.

تولر از سال ۲۰۱۴، سفیر واشنگتن در یمن بود و بین سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ همین سمت را در کویت داشت. پیش از آن، وی در سفارتهای واشنگتن در قاهره، بغداد، کویت و ریاض فعالیت می‌کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید