مشخصات فنی فولکس واگن گلف با سیستم برق ۴۸ ولت اعلام شد

  • خودرو
  • یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۴:۳۷
    کد خبر :540781

فولکس واگن مشخصات مدل نیم‌هیبریدی گلف را اعلام کرد. این خودرو که سال ۲۰۲۰ وارد بازار خواهد شد، از سیستم برق ۴۸ ولتی و باتری لیتیوم‌یون بهره‌ می‌برد.

فولکس واگن سال ۲۰۲۰ مدلی هیبریدی از گلف را به بازار خواهد فرستاد و هرازچندگاهی، بخش از مشخصات یا تیزرهای آن را منتشر می‌کند. حالا در جدیدترین اقدام، فولکس واگن در رویداد خودرویی Vienna Motor Symposium سیستم نیم‌هیبریدی ۴۸ ولتی این خودرو را رونمایی کرد. به‌گفته‌ی این خودروساز، گلف جدید درکنار باتری لیتیوم‌یونی ۴۸ ولتی، به موتور ژنراتور ۴۸ ولتی مجهز است که می‌تواند نیروی خود را با تسمه انتقال دهد. این موتور برقی نقش استارتر موتور بنزینی را نیز ایفا می‌کند و در مواقع لزوم، توانایی انتقال نیروی خود به چرخ‌ها را نیز دارد.

از دیگر توانایی‌های این سیستم، تبدیل نیروی حرکت خودرو به انرژی الکتریکی است؛ بدین‌ترتیب که در سراشیبی‌ها یا هنگام ترمزگیری، امکان بازیابی نیروی ترمز و شارژکردن باتری وجود دارد. باتری این خودرو نیز در زیر صندلی‌ سرنشین جلو نصب شده است. سپس، انرژی ذخیره‌شده را هنگام سرعت‌گیری می‌توان استفاده کرد.

سیستم نیم‌هیبریدی این خودرو به‌گونه‌ای طراحی شده که به‌محض برداشتن پا از روی پدال گاز، موتور خودرو را خاموش کند. به‌گفته‌ی فولکس واگن، این خاموش و روشن شدن موتور بدون تأخیر اتفاق می‌افتد و کمترین لرزش ممکن را نیز به‌همراه دارد. همین قابلیت به‌تنهایی توانسته مصرف سوخت خودرو را ۰.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر کمتر کند.

این سیستم روی مدل‌های ۱ و ۱.۵ لیتری موتور EA211 نصب می‌شوند و درکنار جعبه‌دنده‌ای دوکلاچه روی خودرو قرار خواهد گرفت. در آینده، فولکس واگن سیستم مشابهی برای سایر مدل‌های خود نیز طراحی خواهد کرد. با اینکه خودروهای هیبریدی آلایندگی و مصرف سوخت کمی دارند، فولکس واگن اعلام کرده همچنان بهترین راه کاهش آلایندگی، خودروهای تمام‌برقی هستند؛ به‌همین‌دلیل، این شرکت تا پایان سال ۲۰۱۹ مدل برقی جدیدی با نام ID.3 معرفی خواهد کرد.

فولکس واگن ID.3 به موتور برقی ۲۰۱ اسب‌بخاری مجهز است که می‌تواند آن را به حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتربرساعت برساند. چند باتری برای این خودرو در نظر گرفته شده و می‌تواند شعاع حرکتی بین ۳۳۰ تا ۵۰۰ کیلومتر را فراهم کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید