۱۸۰هزار واحد مسکونی امسال سنددار می‌شود

    کد خبر :54074

 

معاون عمرانی روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: 180 هزار واحد مسکونی مناطق روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر تا پایان سال 96 سنددار می شود.

محمدرضا شاملو روز چهارشنبه در دیدار با محمدرضا خباز استاندار سمنان افزود: تاکنون بیش از سه میلیون و 300 هزار واحد مسکونی روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر کشور با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک سنددار شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی به تسهیلات قرض الحسنه درجاسازی خانه به میزان 20 میلیون تومان با کارمزد پنج درصد برای مناطق روستایی اشاره کرد و گفت: وام 18 میلیون تومانی نیز برای مقاوم سازی مناطق روستایی پرداخت می شود.

شاملو خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه و بر اساس احکام برنامه ایمن سازی و ساماندهی روستاهای مرزی و ادامه نوسازی مسکن روستایی، توسعه سالانه 200 هزار واحد مسکونی در دستور کار بنیاد مسکن قرار گرفت.

معاون عمرانی روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور بیان داشت: برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر، تامین زیرساخت ها، توجه به امور کالبدی روستاها، سنددار کردن املاک روستاها و بهسازی خانه ها در حال اجراست و در کشور ادامه دارد.

شاملو با اشاره به این که یکی از مشکلات اصلی روستاییان مساله اقتصادی است، یادآور شد: هماهمگی در اجرای برنامه ها و تامین زیرساخت در قالب طرحی به نام منظومه های روستایی در دست اقدام است که اجرای این طرح در استان سمنان در بخش کالپوش در شهرستان میامی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در این طرح با انجام کارهای آمایشی از جنبه های اقتصای، فرهنگی و اجتماعی با مشارکت مردم و همکاری عوامل محلی ، پس از بررسی طرح و تصویب، سندی برای توسعه روستا صادر خواهد شد.

معاون عمرانی روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، هدف سفر خود به استان سمنان را بررسی عملکرد در حوزه روستایی این استان، برنامه سالانه و کیفیت اجرای طرح ها دانست و اضافه کرد: 50 درصد از سه میلیارد تومان اعتبار مربوط به تامین قیر برای جاده های روستاهای استان سمنان در سال 96 اختصاص یافت.

در این نشست محمد رضا خباز استاندار، مجید ملکی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و جمعی از مسوولان استان سمنان حضور داشتند، استان سمنان 308 روستای بالای 20 خانوار دارد که 39 روستا از این تعداد در برنامه ششم توسعه در سال های آینده در برنامه توسعه کشوری در دستور کار قرار دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید