کورنینگ لایه‌ محافظ Astra Glass را برای نمایشگرهای 8K معرفی کرد

    کد خبر :540737

کورنینگ لایه‌ی محافظتی Astra Glass را برای نمایشگرهای پرچم‌دار دارای رزولوشن 8K رونمایی کرد.

نمایشگرهایی با ابعاد متوسط و بزرگ دارای رزولوشن چشمگیر و صفحه‌ی محافظتی Astra Glass کورنینگ معرفی می‌شوند. لایه‌ی محافظتی Astra Glass برای نمایشگرهایی با رزولوشن تصویر درخورتوجه و نرخ به‌روزرسانی چشمگیر و عمق رنگ بیشتر به‌کار برده می‌شود. انتظار می‌رود Astra Glass برای نسل بعدی نمایشگرهای گوشی‌های هوشمند و مانیتورهای دسکتاپ نیز استفاده شود.

صفحه‌ی محافظتی نمایشگر کاربردهای متعددی دارد. این لایه‌ی محافظتی نه‌تنها مسئولیت محافظت از نمایشگر را برعهده دارد؛ بلکه از بازتابش نور جلوگیری می‌کند و به بهبود روشنایی و دقت رنگ نمایشگر منجر می‌شود و حتی در برخی موارد، به‌عنوان فیلتری برای رنگ‌ها می‌‌تواند به‌کار گرفته شود.

باتوجه‌به اینکه مواد مختلف حالت شبکه‌ی بلوری متفاوتی دارند، خواص فیزیکی آن‌ها شامل شفافیت، بازتاب نور و… بسیار متفاوت می‌شود. در نظر داشته باشید فناوری نمایشگر در‌حال‌توسعه است و معرفی لایه‌های محافظتی یکی از همین فناوری‌های جدید است.

کورنینگ معتقد است نسل‌‌های بعدی نمایشگرهایی با ابعاد متوسط و بزرگ و رزولوشن 8K برابر با ۷۶۸۰ در ۴۳۲۰ پیکسل، نیازمند گلس‌ با قابلیت تحمل درجه حرارت زیاد و برخی ویژگی‌های دیگر هستند تا بتوان درباره‌ی عملکرد مناسب آن‌ها مطمئن شد. لایه‌ی محافظتی Astra Glass کورنینگ می‌تواند برای چنین نمایشگرهایی نقش مؤثری ایفا کند. لایه‌ی محافظتی Astra Glass کورنینگ از انواع نمایشگرهای LCD با رزولوشن درخورتوجه، ازجمله سیلیکون آمورف (a-Si) و اکسید IGZO پشتیبانی می‌کند. هان ییم، مدیر بخش تجاری فناوری‌های کورنینگ گلس معتقد است:پس از سال‌ها ارتباط نزدیک با کاربران، متوجه شدیم نمایشگر اکسید نیاز داریم تا بتوانیم رزولوشن 8K را در نمایشگرهای بزرگ بدون ایجاد تغییر در ضخامت کلی دستگاه و با ضخامتی کم و تغییراتی جزئی ارائه دهیم. Astra Glass می‌تواند نیازهای ما را در‌این‌زمینه برآورده سازد و مشکلی در عملکرد با درجه‌ حرارت زیاد نخواهد داشت.

کورنینگ معتقد است لایه‌ی محافظتی Astra Glass می‌تواند برای تبلت‌، لپ‌تاپ، تلویزیون و سایر نمایشگرهای کاربردی با رزولوشن 8K استفاده شود. کورنینگ نمونه‌هایی از دستگاه‌های پشتیبانی‌شده با Astra Glass را در نمایشگاه سالیانه‌ی Display Week سال ۲۰۱۹ سن‌خوزه کالیفرنیا در انجمن نمایشگرهای اطلاعات (SID) به‌نمایش خواهد گذاشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید