ماموریت آموزشی فرزندان شهدا هنوز حل نشده است

    کد خبر :540657

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید درباره آخرین وضعیت ماموریت آموزشی فرزندان شهدا و ایثارگران بالای ۲۵ درصد گفت: متاسفانه با وجود پیگیری های بنیاد شهید این موضوع هنوز به نتیجه نرسیده است.

محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران  در خصوص آخرین وضعیت مأموریت آموزشی فرزندان شهدا و ایثارگران گفت: متأسفانه فرزندان شهدا و ایثارگران بالای ۲۵ درصد با رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری از مزایای مأموریت آموزشی محروم شدند.

وی افزود: برای ابطال این رأی و بهره مندی این افراد از مزایای مأموریت آموزشی نیاز به تغییر قانون داریم.

پاکدل تصریح کرد: معاونت حقوقی و مجلس بنیاد شهید پیگیر این موضوع هستند اما متأسفانه حل این مشکل هنوز به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

به گزارش مهر، بند ۹ آئین نامه ساماندهی و اشتغال فرزندان شاهد و جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر مصوب اسفند سال ۸۸ مقرر می‌دارد، مقررات حاکم بر مأموریت آموزشی جانبازان در مورد فرزندان شاهد و جانباز نیز لازم‌الاجرا است.

طبق این ماده فرزندان شاهد و ایثارگران ۲۵ درصد به بالا می‌توانند با استفاده از این امتیاز، همزمان با اشتغال به تحصیل ادامه داده و تحصیل آن‌ها مأموریت آموزشی محسوب شده و سازمان مربوط نیز موظف به پرداخت هزینه‌های تحصیلی این افراد است.

اما مرداد ماه سال ۹۶ سازمان بازرسی کل کشور نسبت به بند ۹ این آئین نامه اعتراض و درخواست ابطال آن را از دیوان عدالت اداری کرد.

بر همین اساس دیوان عدالت اداری نیز مرداد سال ۹۷ حکم به ابطال بند ۹ آئین نامه مذکور کرده و فرزندان ایثارگران ۲۵ به بالا مشمول بهره مندی از مزایای مأموریت آموزشی ایثارگران نشدند.

2
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. معصومه طوفان گفت:

    سلام،قانون جدید حذف ماموریت آموزشی زندگی منو مختل کرده آخه چرا باید این قانون که برا فرزندان جانباز گذاشته بودن حذف بشه!!!!؟؟؟؟

  2. محمدی گفت:

    فقط میخوان به نظر خودشون عدالت رو رعایت کنم!!!اون همه مملکتو میخورن کسی چیزی نمیگه حالا که جانبازان بلاخره زحمت کشیدن تو راه مملکت حالا بچه هامون از این امتیاز هم موندن موندم چی بگم آخه اینم شد قانون !!!!

دیدگاهتان را بنویسید