موزه گردی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در منطقه ۱۳

    کد خبر :540652

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران همزمان با ۲۸ اردیبهشت روز جهانی موزه‌ها از موزه‌های واقع در منطقه ۱۳ بازدید کرد.

محمد جواد حق شناس در حاشیه بازدید از موزه‌های منطقه ۱۳ در جمع خبرنگاران گفت: تهران به عنوان ابر شهری که دارای تاریخ غنی و پرباری است وجود و تعدد موزه‌ها یکی از سرمایه‌های اصلی شهر قلمداد می‌شود اما متأسفانه ارتباط مؤثر و دقیقی میان مخاطبین و موزه‌ها ایجاد نشده است.

وی افزود: باید فرصتی فراهم شود که موزه‌ها به عنوان مکان‌های ارزشمند مورد توجه بیشتر جامعه قرار گیرند و شهروندان علاوه بر اطلاع از وجود موزه‌ها امکانی برای بازدید از آنها داشته باشند.

وی ادامه داد: منطقه ۱۳ به عنوان منتهی الیه شرقی تهران و به عنوان ورودی کلان شهر تهران به عنوان مقصد گردشگری مسافران استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و بخشی از سمنان قرار می‌گیرد.

و این موضوع را فرصتی برای این منطقه ایجاد می‌کند که بتواند از ظرفیت‌های گردشگری به نحوه احسن استفاده کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وجود منطقه گردشگری سرخه حصار در این منطقه گفت: وجود سرخه حصار در این منطقه به عنوان یک موقعیت گردشگری و پهنه مهم می‌تواند فرصتی را برای این منطقه ایجاد کند تا جذب گردشگران برای این کلان شهر تهران از این منطقه به بهترین شکل ممکن انجام گیرد. بی تردید وجود موزه‌های منطقه ۱۳ می‌تواند به عنوان رینگ مکمل پهنه گردشگری شرق تهران قلمداد شود و فضا را برای حضور گردشگران فراهم کند.

به گزارش ایسنا، حق شناس به همراه شهردار منطقه ۱۳ و جمعی از مدیران شهری از موزه‌های برق، تاریخ، اسب و حیات وحش بازدید کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید