انتقاد شدید هاشمی رفسنجانی از شهرسازان؛ هر چه خواستند ساختند

    کد خبر :540642

رئیس شورای شهر تهران با انتقاد از شهرسازان در بحث اجرای طرح جامع و طرح تفصیلی تهران، گفت: شهرسازان هر جایی را ساختند گفتند جزو طرح تفصیلی است، و در منطقه ۲۲ هم گفتند طرح تفصیلی ندارد و هر چه خواستند ساختند.

محسن هاشمی در مراسم مبادله تفاهمنامه مشترک بازآفرینی شهری محله‌های هدف شهر تهران بین وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران، اظهار کرد: طرح جامع تهران سال 86 به تصویب رسید و چند سال قبل از آن که روی این طرح کار می‌شد در آن زمان گروه کارشناس سری هم به ما زدند و نقشه‌های توسعه مترو را دریافت کردند. در طرح جامع تهران 95 درصد به موضوع شهرسازی پرداخته شده و طرح جامع پسماند، حمل‌ونقل عمومی و حمل‌ونقل، توزیع آب، توزیع برق، تصفیه‌خانه ها هیچ جایگاهی در این طرح ندارند.

وی ادامه داد:‌ ایراد گرفتیم گفتند این طرح‌ها در طرح تفصیلی تهران دیده خواهد شد، اما در نهایت یک قرارداد با شرکت “پ ب” امضا شد. در نهایت رسیدیم به این‌که هرجایی از تهران را ساختند گفتند این جزو طرح تفصیلی است. در منطقه 22 هم که گفتند طرح تفصیلی ندارد و هر چه خواستند ساختند.

وی با بیان این‌که به سبک کاسبکارانه به شهر نگاه شد، گفت: نمی‌دانیم در 256 ایستگاه مترو چه اتفاقی روی دهد. قرار بود در هر منطه تهران یک منطقه پسماند داشته باشد. یا تصفیه‌خانه‌های تهران مجا قرار گیرد و آب همان منطقه در همان منطقه مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان این‌که شهرسازان فقط به ساختمان توجه می‌کنند و در نهایت شهری می‌سازیم که کاملا دچار مشکل است، افزود: در نوسازی بافت فرسوده، شهرسازان به قدری بر سر زمین این مناطق زدند و به قدری زمین مناطق بالای شهر را بالا بردند که زمین مناطق فرسوده ارزش خود را هر سال از دست می‌دهد.. به عنوان مثال زمین در هرندی (دروازه غار) زمین متری 3 میلوین تومان بود سال بعد به دو میلوین تومان کاهش یافته بود. این در حالی بود که در نیاوران 15 میلیون تومان 6 ماه بعد متری 30 میلیون تومان افزایش می‌یافت.

به گزارش تسنیم ،حناچی شهردار تهران نیز در سخنانی گفت: باید بتوانیم با نگاه همه جانبه تجربه جدید را داشته باشیم. تجربه‌های چند دهه گذشته در نظر بگیریم. اولویتهای اجتماعی را مقدم بشماریم. توجه به منافع ذی‌نفعان و ایجاد اطمینان برای ساکنان از جمله موضوعاتی است که توسعه‌گران به آن توجه می‌کنند. از تجربه‌های قبلی باید درس بگیریم و اشتباهات را تکرار نکنیم و به تجریه‌های مثبت بیشتر توجه کنیم. امیدواریم تفاهمنامه امروز به برنامه‌ریزی‌های عملی برای توسعه شهر تهران منجر شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید