سرمایه بانک ملی ۲ برابر شد

    کد خبر :54057

مدیر عامل بانک ملی ایران گفت: هم اکنون و با توجه به توجهاتی که از سوی دولت یازدهم نسبت به اهمیت افزایش سرمایه در بانک ملی صورت گرفته، سرمایه این بانک ۲ برابر شده و به ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش تسنیم، محمدرضا حسین‌زاده مدیر عامل بانک ملی ایران در آیین افتتاح موزه بانک ملی که عصر امروز در ساختمان این بانک برگزار شد با بیان اینکه بعد از برجام 76 هزار پیام سوئیفتی در بانک ملی ثبت شده است گفت: میزان نقل و انتقالات ارزی صورت گرفته در بانک ملی بالغ بر 20 میلیارد یورو بوده است.

وی ادامه داد: در این مدت 2 میلیارد یورو ال سی از طریق بانک ملی ایران گشایش یافته است.

مدیر عامل بانک ملی ایران خاطر نشان کرد: در پایان سال 91 طراز ارزی بانک 6.1- میلیارد یورو بوده است که در پایان سال 95 این طراز به 500+ میلیون یورو افزایش یافته است.

حسین‌زاده با اشاره به واگذاریهای صورت گرفته در بانک ملی ایران گفت: تاکنون هزار میلیارد تومان از شرکت‌های متعلق به بانک ملی به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی با اشاره به چشم‌انداز در نظر گرفته شده برای این بانک گفت: بانک ملی بایستی تا سال 1400 به یک بانک مدرن در سطح بانک‌های جهانی تبدیل شود.

مدیر عامل بانک ملی ایران با بیان اینکه در طول 90 سال گذشته سرمایه بانک ملی حدود 10 هزار میلیارد تومان بوده است گفت: هم اکنون و با توجه به توجهاتی که از سوی دولت یازدهم نسبت به اهمیت افزایش سرمایه در بانک ملی صورت گرفته، سرمایه این بانک 2 برابر شده و به 20 هزار میلیارد تومان رسیده است.

حسین‌زاده با بیان اینکه یکی از نیازهای اصلی این بانک افزایش سرمایه است گفت: امیدواریم این موضوع با اهمیت در دستور کار هیئت دولت قرار گرفته و سرمایه بانک ملی مجددا افزایش یابد.

وی با بیان اینکه قوانین ناظر بر بانک‌های دولتی به مانند بانک‌های تازه‌ تاسیس و خصوصی به اجرا در می‌آید گفت: سوالی که مطرح است چرا در بانک ملی که نقش توسعه‌ای دارد میزان ذخیره قانونی،‌ 10 درصد و همانند سایر بانک‌های تازه‌ تاسیس و خصوصی اعمال شود؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید