مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران:

گزارشی از طغیان سفیدبالک ها در پایتخت دریافت نکردیم

    کد خبر :540480

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران، به تشریح اقدامات شهرداری تهران در راستای کنترل شیوع سفید بالک ها پرداخت.

علی محمد مختاری، با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای کنترل طغیان سفید بالک ها در پایتخت، گفت: به منظور پیشگیری و کنترل عوامل خسارت زا به ویژه آفت سفید بالک در سال ۱۳۹۸، سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران طبق دستورالعمل‌های صادره اقدامات و راهکارهای کاربردی خود را از شش ماهه دوم سال ۱۳۹۷ بر پایه مدیریت تلفیقی آفات (IPM) اجرا کرده است .

وی در تشریح اقدامات صورت گرفته، افزود: به همین منظور از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در جهت کنترل آفت سفید بالک می‌توان به ادامه همکاری علمی با مؤسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور، تشکیل تیم‌های منسجم کارشناسی جهت پایش، برگزاری جلسات تخصصی و مدیریتی با مدیران و مسئولین فضای سبز در مناطق ۲۲ گانه، جمع آوری و معدوم سازی برگ‌های درختان خزان پذیر در فصول سرد، هرس و روغن پاشی زمستانه، آماده سازی و تجهیز ادوات و تجهیزات پیمانکاران، برقراری ارتباط با مراکز خصوصی و نیمه خصوصی برای هم افزایی اقدامات به هنگام، فرهنگ سازی و آموزش همگانی جهت افزایش آگاهی شهروندان و…، اشاره کرد.

به گفته مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران، در سال گذشته به دنبال اقدامات به موقع شهرداری، حضور سفید بالک به صورت کنترل شده و بسیار محدود بود و با مشکل طغیان آنها رو به رو نبودیم.

به گزارش مهر، مختاری با بیان اینکه از ابتدای امسال نیز تمامی اقدامات کنترلی به صورت منظم و با نظارت دقیق این سازمان در حال انجام بوده است، اضافه کرد: مطابق گزارشات اخذ شده از محل‌های پایلوت، تا نیمه دوم اردیبهشت ماه هیچ گونه طغیانی از سفید بالک مشاهده نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید