اتمام زیر گذر استادمعین تا ۲۲ بهمن ماه امسال

    کد خبر :540414

شهردار منطقه ۹ از اتمام پروژه‌ی زیرگذر استاد معین تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری خبر داد.

سید علی مفاخریان در تشریح آخرین وضعیت منطقه ۹ در احداث و تکمیل پروژه‌های عمرانی گفت: ظرف یک سال گذشته بیش از ۸۴ پروژه عمرانی، منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای را به نتیجه رساندیم که روز دوشنبه هفته جاری ۱۴ پروژه باقی مانده از این ۸۴ پروژه افتتاح خواهد شد.

وی افزود: تا حدود زیادی در پروژه‌های در حال اجرا رونق فضای زندگی و سرزندگی منطقه به عنوان یک نگاه مورد تاکید قرار گرفته و در حقیقت تلاش کردیم در پروژهایی که افتتاح می‌شود زمینه ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در منطقه را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: تاکنون تکمیل این پروژه‌ها مبلغی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشته که تلاش شده از ظرفیت‌های بخش خصوصی نیز در تکمیل این پروژه‌ها بهره گرفته شود. قطعاً در تکمیل و احداث پروژه‌های آینده در منطقه ۹ نیز تلاش خواهیم کرد که از ظرفیت بخش خصوصی بیش از پیش بهره بگیریم.

شهردار منطقه ۹ در تشریح ۱۴ پروژه‌ای که در هفته جاری به بهره برداری خواهد رسید گفت: این ۱۴ پروژه درحوزه‌های عمرانی و اجتماعی و فرهنگی خدمات شهری خواهد بود و شامل توسعه فضای سبز با احداث پارک 4500 متری که در نظر داریم به نام یکی از بانوان خیر کشور یعنی خانم “سعیده قدس” نام گذاری شود این درخواست به شورای اسلامی شهر داده شده و منتظر پاسخ هستیم. همچنین افتتاح مرکز کارآفرینی و کسب و کارهای شهری که مربوط به کسب و کارهای هوشمند در حوزه‌ی شهری است نیز از دیگر پروژه هایی است که در هفته جاری افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: مرکز فناوری‌های هوشمند شهری نیز به ترکیبی از حضور استارت‌تاپهای حوزه شهری خواهد بود و با همکاری دانشگاه شریف احداث شده است در این هفته به بهره برداری خواهد رسید. مجموعه مرکز فناوری‌های هوشمند که در ایجاد و شناخت کسب و کارهای حوزه‌ی مدیریت شهری فعالیت می‌کند با همکاری دانشگاه شریف و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران احداث شده و این مجموعه برای اولین بار است که در تهران بنا گذاشته شده است.

وی تاکید کرد: پروژه اندیش سرای دکتر عبدالکریم یکی دیگر از پروژه‌های احداث شده است که با نگاه آشنایی شهروندان به خاندان قریب که همگی از تاثیرگذاران فرهنگی و چهره‌های ماندگار بوده‌اند عملیاتی شده است. این مجموعه به صورت موضعی پیش بینی شده که بازدید از آن آشنایی شهروندان و مفاخر و چهره‌های کشور را به همراه داشته باشد. این مجموعه دارای کتابخانه‌ی مجزا برای بانوان و آقایان و همچنین کودکان است.

وی ادامه داد: پروژه‌ی مقبره الشهدا در پارک کوکب نیز در میان این ۱۴ پروژه در هفته جاری افتتاح خواهد شد که مربوط به مقبره شهدای گمنام است. مجموعاً این ۱۴ پروژه معادل ۴۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است.

مفاخریان در بخش دیگری از صحبت‌های خود در تشریح روند اجرایی پروژه زیر گذر استاد معین نیز گفت: این پروژه پس از توقف دو سال و نیمه در سال ۱۳۹۶ بار دیگر فعال شد و همزمان با کار طراحی اجرای آن نیز دنبال شد. در حقیقت این پروژه به صورت نهایی تونلی اجرا می‌شود و متولی آن معاونت فنی و عمرانی شهردای تهران است. بنا به وعده این معاونت این پروژه تا ۲۲ بهمن سال جاری به افتتاح خواهد رسید.

وی افزود: در بخش شمالی پروژه که به صورت تونلی در خیابان آزادی قرار گرفته حفاری آن به اتمام رسیده و امیدواریم مجموعه فعالیت‌های باقی مانده با توجه به محدودیت‌های مالی تا پایان سال انجام شود.

شهردار منطقه ۹ در تشریح آخرین وضعیت برج آزادی نیز گفت: میدان آزادی نیز شامل چند آب نمای مختلف در حاشیه و مرکز میدان است. آبنمای رینگ بیرونی حدود ۲۰ سال بود که خاموش بود اما نهایتاً در ۲۲ بهمن ماه سال گذشته این آبنماها بار دیگر فعال شدند.

وی ادامه داد: منافذی در سطح میدان وجود داشت که آب به صورت گذردهی از آنها عبور می‌کرد خوشبختانه در حال حاضر این منافذ برطرف شدند اما میدان نیازمند شبکه زه کشی است که این طرح در حال حاضر توسط همکاران فنی ما در حال مطالعه است تا طرحی جامع برای شبکه زه‌کش میدان طراحی شود. همچنین اخباری که در خصوص تخریب پایه‌های برج اعلام شده است همگی کذب است و آسیبی به پایه‌های برج نرسیده است.

به گزارش ایسنا، شهردار منطقه ۹ در خصوص پادگان جی نیز گفت: ادامه خیابان استاد معین از داخل پادگان جی عبور می‌کند. این پروژه کار عملیاتی اش به اتمام رسیده و تنها اجرای یک پل باقی مانده که آن هم ظرف یک ماه آینده به اتمام می‌رسد، اما ادامه مسیر بزرگراه یادگار امام از داخل پادگان جی تا میدان فتح به دلیل محدودیت منابع مالی فعلاً در اولویت دوم شهرداری تهران قرار گرفته است. این تدبیر بر این اساس بود که در حال حاضر تمرکز بر روی پروژه‌هایی قرار گرفته که تحقق آنها در زمان کوتاه‌تری امکان پذیر است، به این ترتیب پروژه‌های نیمه تمام به اتمام می‌رسد و بعضاً وارد پروژه جدیدی می‌شویم.

وی ادامه داد: در میدان فتح دو کارگاه پروژه یادگار امام به مساحت ۷ و 4500متری بود که به تلی از خاک تبدیل شده بود این پروژه‌ها جمع آوری و به فضای سبز تبدیل شده‌اند تا زمانی که پروژه شاخه جنوبی و غربی بزرگراه یادگار امام بار دیگر فعال شود تا آن زمان شهروندان می‌توانند از این فضای سبز استفاده کنند البته در این محدوده از گیاهانی استفاده شده که بعداً امکان جابجایی آنها وجود دارد.

مفاخریان در تشریح روند نوسازی بافت‌های فرسوده در این منطقه با اشاره به این که در منطقه ۹ زمین‌های دولتی وجود ندارد و بر همین اساس نمی‌توان مسکن امید را پیگیری کرد افزود: مجموعاً در منطقه ۲۱ هزار پارسل مسکونی وجود دارد که ۱۰ هزار پارسل آن در بافت فرسوده قرار گرفته به این ترتیب ۵۰ درصد بافت مسکونی این منطقه بافت فرسوده است. به لحاظ وسعت ۱۴۶ هکتار بافت فرسوده در منطقه قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به نبود زمین‌های دولتی امکان پیگیری طرح مسکن امید در منطقه ۹ وجود ندارد اما اتفاق دیگری که در نوسازی بافت‌های فرسوده در منطقه افتاد این بود که تجمیع قطعات ریزدانه در این منطقه انجام شد تا سرانه مسکونی منطقه افزایش پیدا کند. تا پیش از این این سرانه در منطقه ۹ پایین‌تر از استاندارد بود. خوشبختانه با کمک دفاتر تسهیل‌گری، پروانه پلاکی که مانع از تجمیع پلاک‌های ریزدانه بشود صادر نشد و خوشبختانه در سال گذشته ۳۵۰ پلاک را در سال گذشته توانستیم تجمیع کنیم؛ این روش به ما کمک کرد بدون تکیه به منابع دولتی نوسازی بافت‌های فرسوده در منطقه ۹ را دنبال کنیم، البته برای ایجاد انگیزه برای سازندگان نیازمند تسهیلات تشویقی هستیم. به این ترتیب منطقه ۹ در تجمع قطعات ریزدانه رتبه اول در سطح شهر تهران را کسب کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید