آلمان آموزش نظامیان در عراق را از سر می‌گیرد

    کد خبر :539958

ژنرال‌های ارتش آلمان به بررسی مجدد وضعیت امنیتی در عراق پرداخته و مانعی برای تداوم آموزش نظامیان این کشور مشاهده نکرده اند.

ادعای آمریکا در مورد افزایش تهدیدهای گروه‌های منتسب به ایران در عراق موجب شده بود تا برخی کشورها فعالیت‌های خود در عراق را متوقف کنند اما پس از انجام تحقیقات متوجه شده‌اند که ادعای آمریکا درست نبوده است.

یکی از این کشورها آلمان بود که در روزهای گذشته اعلام کرده بود آموزش نظامیان عراقی را متوقف می‌کند اما امروز دویچه وله اعلام کرد: ارتش آلمان قرار است آموزش متوقف شده نظامیان در عراق را دوباره از سر بگیرد.

وزارت دفاع آلمان به سیاستمداران این حوزه در فراکسیون‌های مجلس نمایندگان آلمان (بوندس‌تاگ) توضیح داد که با بررسی مجدد اوضاع امنیتی عراق تشخیص داده شده که شرایط لازم برای تداوم آموزش نظامیان در آن کشور به وجود آمده است.

به گزارش مهر،از قول منابع مطلع ارتش آلمان نقل شده است که این آموزش‌ها طبق برنامه از فردا شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه از سر گرفته خواهد شد. چهارشنبه گذشته خبر تعلیق مأموریت ارتش آلمان در آموزش نظامیان عراقی به دلیل افزایش تنش‌ها در منطقه منتشر شده بود.

در حال حاضر ۱۶۰ نظامی آلمانی در عراق مستقر هستند. حدود ۶۰ تن از این نظامیان در یک مجتمع نظامی در شهر التاجی واقع در شمال بغداد که آموزش نظامیان عراقی در آنجا صورت می‌گیرد، مستقر هستند. حدود ۱۰۰ نظامی دیگر آلمانی نیز در اقلیم کردستان واقع در شمال عراق استقرار یافته‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید