آلفارومئو استلویو 3 رکورد در کتاب شاسی بلندها ثبت کرد

  • خودرو
  • جمعه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۴:۲۱
    کد خبر :539907

خودروی شاسی بلند اسپرت آلفارومئو استلویو موفق به ثبت 3 رکورد جدید در 3 پیست متفاوت شده است.

در چند سال گذشته بسیاری از شرکت های بزرگ خودروسازی به سمت طراحی و ساخت خودروهای شاسی بلند پیش رفته اند و در این بین نام چندین تولید کننده وسایل نقلیه اسپرت و سوپراسپرت هم دیده می شود. از جمله شرکت خودروسازی بنتلی، مازراتی و یا حتی شرکت خودروسازی لامبورگینی که نتیجه پروژه آنان طراحی و ساخت یک خودروی شاسی بلند سوپراسپرت بوده است و همین موضوع باعث شده تا تولید کنندگان اتومبیل های تولید انبوه نیز به فکر طراحی و ساخت خودروهای شاسی بلند اسپرت باشند.

مچون شرکت خودروسازی آلفارومئو که در کارنامه آن طراحی و تولید خودروهای شاسی بلند دیده می شود، اما در چند محصول آخر خود چاشنی اسپرت را مورد توجه ویژه قرار داده و نتیجه آن بعد از آلفارومئو 4C و جولیا، طراحی و ساخت یک خودروی شاسی بلند اسپرت تحت عنوان “آلفارومئو استلویو” بوده است.

حال شرکت خودروسازی آلفارومئو با استفاده از نسخه قوی تر Quadrifoglio، موفق به ثبت 3 رکورد جدید در 3 پیست متفاوت شده است تا بار دیگر تبدیل به یک سوژه داغ برای رسانه های خبری شود.

اولین پیست اتومبیلرانی که خودروی آلفارومئو استلویو Quadrifoglio موفق به ثبت رکورد در آن شده است، پیست Indy Circuit Brands Hatch واقع در جنوب شرق انگلستان بوده است که با ثبت زمان تنها 55.9 ثانیه موفق شده خود را سریع ترین خودروی شاسی بلند این پیست معرفی کند.

پیست دوم Donington Park واقع در کشور انگلستان و در شهرستان “لسترشر” بوده است که با ثبت زمان 1 دقیقه و 21 ثانیه و 1 صدم ثانیه موفق به رکورد شکنی در آن شده است و آخرین پیست هدف آلفارومئو برای ثبت نام خود به عنوان سریع ترین خودروی شاسی بلند، پیست Silverstone’s Grand Prix واقع در نورث‌همپتون‌شر کشور انگستان با ثبت زمان 2 دقیقه و 31 ثانیه و 6 صدم ثانیه بوده است.

این برای اولین بار نیست که خودروی شاسی بلند “آلفارومئو استلویو Quadrifoglio” موفق به شکستن موقتی رکورد سرعت در پیست های اتومبیلرانی می شود و پیش از این با اختلاف 8 ثانیه در سال 2017 میلادی نیز این خودروی شاسی بلند موفق به ثبت زمان 7 دقیقه و 51 ثانیه و 7 صدم ثانیه در پیست نوربرگ رینگ آلمان شد و نام خود را به عنوان سریع ترین خودروی شاسی بلند این پیست مطرح کرد.

برای ثبت رکورد، شاسی بلند اسپرت آلفارومئو استلویو Quadrifoglio نیروی خود را از یک موتور شش سیلندر 2.6 لیتری توربودوقلو تامین می کند که حاصل انفجار مخلوط سوخت و هوا در سیلندرهای آن بدست آمدن حداکثر قدرت 510 اسب بخاری خواهد بود که در کنار شاسی و بدنه فیبرکربنی و آلومینیومی اتومبیل موفق به ثبت عملکردی خیره کننده خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید