نامه رؤسای کنگره آمریکا به پمپئو درباره ارزیابی تهدیدهای ایران

    کد خبر :539775

رؤسای سه کمیته در مجلس نمایندگان ایالات متحده در نامه مشترکی به وزیر خارجه آمریکا خواستار توضیحات وی درباره احتمال سیاسی کاری در گزارش کنترل تسلیحاتی و ارزیابی آن از تهدیدهای ایران شدند.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، رؤسای دموکرات سه کمیته روابط خارجی، نیروهای مسلح و اطلاعاتی در مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه‌ای از «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، خواسته‌اند تا توضیحات و مستندات در مورد تهدیدهای ایران را تا هفت روز دیگر ارائه کند.

در این نامه به گزارش ماه گذشته رویترز اشاره شده که نوشته بود بین شماری از مقام‌های دولت ترامپ، بر سر برآورد تسلیحاتی تازه در مورد ایران، اختلافاتی وجود داشته و در عین حال نگرانی‌هایی از «سیاسی‌کاری» در ارائه مدارک شکل گرفته‌ است.

در نامه رؤسای سه کمیته مجلس نمایندگان تصریح شده است: مردم به خوبی از پیامدهای خطرات ناشی از نادیده گرفتن اطلاعات و یا گزینشی ارائه کردن اطلاعات در تصمیم‌گیری‌ها در عرصه سیاست خارجی و امنیت ملی مطلع هستند.

«آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعاتی، «الیوت انگل» رئیس کمیته روابط خارجی و «آدام اسمیت» رئیس کمیته نیروهای مسلح این نامه را امضا کرده‌اند.

رویترز می‌گوید هنوز وزارت امور خارجه آمریکا به این نامه واکنشی نشان نداده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید