فرصت یکماهه برای تعیین تکلیف تسهیلات سربازی جوانان عضو سمن‌ها

    کد خبر :539600

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از توافق با ستاد کل نیروهای مسلح، برای آغاز به کار سامانه‌ای برای ثبت مشخصات جوانان تشکل‌ها و بهره‌مندی آنها از تسهیلات سربازی ظرف مدت یکماه خبر داد.

محمد مهدی تندگویان  با اشاره به جلسه اخیر خود با ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در توافق با ستاد کل نیروهای مسلح بنا شد تا ظرف مدت یک ماه، سامانه‌ای که قرار بود جوانان فعال در سازمان‌های مردم نهاد که مشمول خدمت سربازی هستند، در آن ثبت نام کنند، را رسماً به مردم اعلام کنیم.

وی افزود: به این ترتیب باید این سامانه را اعلام کنیم تا جوانانی که درگیر این موضوع هستند در آن ثبت نام کرده، مدارک و مشخصات خود را در آن ارائه دهند و بعد از بررسی، این سهمیه به آنها اختصاص یابد. این طرح هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است و قبل از افزایش ظرفیت سهیمه تشکل‌های جوانان برای امسال، ابتدا باید سامانه مذکور فعالیتش را آغاز کند.

به گفته معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان قرار بود ستاد کل نیروهای مسلح سامانه واحدی را به وزارت ورزش و جوانان، وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاونت علمی رئیس جمهور اعلام کند تا جوانان در این سامانه خودشان ثبت نام کنند و از تسهیلات بهره مند شوند، اما هنوز این اتفاق نیافتاده است.

تندگویان با بیان اینکه امیدواریم که ستاد نیروهای مسلح این کار را یک ماهه انجام دهند، اظهار کرد: چراکه ما بخش آموزش سربازان را که جزو تعهدات ما بود را اجرا کردیم. ابتدای امسال به ۱۶ استان در این خصوص اعتبار مربوطه را ابلاغ کردم و تفاهم نامه ما با جهاد دانشگاهی در همه استان‌ها امضا شده و آماده انجام طرح سرباز-مهارت هستیم. با این وجود هنوز در برخی از استان‌ها هنوز پادگانی که باید مدرسین ما برای آموزش مستقر شوند از سوی ستاد کل نیروهای مسلح معرفی نشده است.

وی با تاکید بر اینکه در این تفاهم نامه بخشی که مربوط به تعهدات معاونت جوانان بوده را به مرحله عملیاتی رساندیم، تصریح کرد: این طرح در ۱۶ استانی که از ظرفیت پادگان‌های آموزشی برخوردارند، اجرا خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید