پرونده منچسترسیتی به واحد قضایی یوفا ارجاع داده شد

  • ورزشی
  • پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۵:۰۵
    کد خبر :539465

احتمال مجازات و محرومیت تیم فوتبال منچسترسیتی به دلیل نقض قانون بازی جوانمردانه یوفا قوت گرفت.

اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) پرونده باشگاه منچسترسیتی برای رسیدگی به نقض احتمالی قانون بازی مالی جوانمردانه یوفا توسط این باشگاه انگلیسی را به واحد قضایی‌اش ارجاع داد.

هیئت رئیسه واحد بازرسی کمیته کنترل مالی یوفا، در ماه مارس پرونده‌ای را برای رسیدگی به اتهامات نسبت داده شده به باشگاه منچسترسیتی از سوی سوی نشریه اشپیگل آلمان با استناد به اسناد و آمار افشا شده توسط سایت فوتبال لیکس، به جریان انداخت و تحقیقاتی را در این زمینه داشت. مطابق گزارش اشپیگل و فوتبال لیکس، سیتی با بزرگ‌تر جلوه دادن ارقام قراردادهای اسپانسری‌اش سعی در دور زدن یوفا و توجیه ارقام هنگفتی داشته است که در سال‌های اخیر، مالکان اماراتی این باشگاه صرف خرید‌ بازیکنان جدید کرده‌‌اند.

گویا مشاهدات و نتایج تحقیقات واحد بازرسی یوفا دارای مواردی بوده که لازم دانسته شده این پرونده برای صدور حکم نهایی به کمیته قضایی اتحادیه فوتبال اروپا ارجاع داده شود. این خبر امروز توسط «ایوه لترمه» نخست وزیر سابق بلژیک و رئیس واحد بازرسی یوفا تأیید شد.

در همین حال طبق گزارشی که نشریه نیویورک تایمز با استناد به اطلاعات دریافتی از منابع نزدیک به پرونده باشگاه منچسترسیتی منتشر کرده، یوفا بعد از جلسه‌ای که دو هفته پیش در مقر این سازمان در سوئیس برگزار شد، در نظر دارد مجازاتی سنگین برای قهرمان فصل اخیر لیگ برتر انگلیس، حداقل به میزان یک فصل محرومیت از لیگ قهرمانان اروپا، اعمال کند.

باشگاه منچسترسیتی در واکنش به انتشار خبر ارجاع پرونده‌اش به واحد قضایی یوفا بیانیه‌ای منتشر کرده که در آن آمده است: «باشگاه منچسرسیتی از بیانیه یوفا ناراضی است، اما متأسفانه از انتشار آن غافلگیر نشده است. باشگاه منچسرسیتی کاملاً اطمینان دارد که نتیجه رسیدگی به این پرونده توسط یک نهاد قضایی مستقل مثبت خواهد بود. اتهامات نسبت داده شده به سازوکار مالی این باشگاه همچنان کذب است».

بعید به نظر می‌رسد که حکم نهایی تحقیقات صورت گرفته فعلی توسط واحد بازرسی یوفا پیش از آغاز فصل بعدی لیگ قهرمانان اروپا صادر شود ضمن اینکه حتی در صورت رخ دادن چنین اتفاقی، سیتی می‌تواند نسبت به حکم صادر شده به دادگاه حکمیت در ورزشی (CAS) اعتراض کند و به این ترتیب حضور این تیم در فصل بعدی لیگ قهرمانان حتی در صورت صدور حکم محرومیت این باشگاه از سوی کمیته قضایی یوفا، محتمل به نظر می‌رسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید