نفت سنگین ایران در فروردین ۴٫۳۵ دلار گران شد

  • اقتصادی
  • پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۹:۳۲
    کد خبر :539148

اوپک در جدیدترین گزارش اعلام کرد، متوسط قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران در فروردین با 4 دلار و 35 سنت افزایش نسبت به ماه پیش از آن به 68.52 دلار رسید.

اوپک در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد هر بشکه نفت سنگین ایران در ماه آوریل با ۴٫۳۵ دلار افزایش ۶۸٫۵۲ دلار فروخته شد.

به گزارش بازتاب، اوپک در جدیدترین گزارش اعلام کرد، متوسط قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران در ماه آوریل ۲۰۱۹ (فروردین) با ۴ دلار و ۳۵ سنت افزایش نسبت به ماه پیش از آن به ۶۸٫۵۲ دلار رسید.

بر اساس این گزارش، هر بشکه نفت سنگین ایران در ماه مارس ۶۴٫۱۷ دلار به فروش رسیده بود.

بر اساس گزارش ماهانه اوپک، قیمت تمامی انواع نفت‌های اوپک در این ماه افزایش یافته است که بیشترین افزایش به نفت گیراسول آنگولا تعلق دارد.

متوسط قیمت نفت ایران طی سال ۲۰۱۷ برابر با ۴۹٫۶۰ دلار به ازای هر بشکه و در سال ۲۰۱۸ نیز ۶۴٫۲۵ دلار در هر بشکه عنوان شده است. همچنین متوسط قیمت نفت ایران در ۴ ماه نخست ۲۰۱۹ برابر با ۶۲٫۵۳ دلار برآورد شده است.

نفت ایران در سال ۲۰۱۵ نیز معادل ۴۸٫۸۰ دلار در هر بشکه فروخته شده است.

متوسط قیمت سبد نفتی اوپک در ماه آوریل با ۴ دلار و ۴۱ سنت افزایش نسبت به ماه قبل از آن به ۷۰٫۷۸ دلار در هر بشکه رسیده است. این رقم برای سبد نفتی اوپک در ماه مارس ۶۶٫۳۷ دلار در هر بشکه بوده است.

نفت عربستان نیز با ۴ دلار و ۴۸ سنت افزایش ۷۱٫۸۸ دلار در هر بشکه فروخته شد.

بر اساس این گزارش، قیمت سایر نفت‌های اوپک در ماه آوریل به ازای هر بشکه به این شرح است: نفت سبک عربستان ۷۱٫۸۸ دلار، نفت بصره عراق ۷۰٫۴۵ دلار، نفت بونی ‌لایت نیجریه ۷۲٫۸۱ دلار، دجنو کنگو ۶۸٫۵۵ دلار، ‌سیدر لیبی ۷۰٫۴۵ دلار، نفت گیراسول آنگولا ۷۲٫۸۸ دلار، نفت سنگین ایران ۶۸٫۵۲ دلار، نفت صادراتی کویت ۷۱٫۲۰ دلار، نفت مرِیِ ونزوئلا ۵۸٫۹۵ دلار، نفت موربان امارات ۷۱٫۵۱ دلار، نفت اورینت اکوادور ۶۷٫۶۱ دلار، نفت رابی لایت گابن ۷۰٫۴۰ دلار، نفت صحرای الجزایر ۷۱٫۱۵ دلار و زفیرو گینه ۷۲٫۶۵ دلار است.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز به طور متوسط در این ماه ۷۱٫۱۵ دلار به فروش رفته است که افزایش ۵ دلار و ۰۷ سنتی نسبت به ماه گذشته را نشان می‌دهد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۵٫۷۱ دلار افزایش ۶۳٫۸۷ دلار معامله شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید