کارمند سفارت آمریکا در بغداد: هنوز دستورالعملی برای خروج دیپلمات‌ها از این سفارت صادر نشده

    کد خبر :539005

یکی از کارکنان خارجی سفارت آمریکا در بغداد اعلام کرد که خبر لزوم خروج دیپلمات‌های آمریکا از این سفارت را از رسانه‌ها شنیده و هنوز دستورالعملی صادر نشده است.

وزارت خارجه آمریکا امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای به کارکنان «غیرضروری» سفارت خود در بغداد و کنسولگری این کشور در اربیل دستور داد، عراق را ترک کنند.

یکی از کارکنان خارجی سفارت آمریکا در بغداد به شبکه خبری «روسیا الیوم» گفت که نمی‌داند در سفارت چه اتفاقی افتاده است.

وی همچنین اعلام کرد که «از رسانه‌ها می‌شنویم که چه اتفاقی رخ داده است و هیچ دستور العمل یا ابلاغیه‌ای در خصوص هیچ چیزی به ما نرسیده است».

این کارمند سفارت واشنگتن در بغداد با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت با ثباتی (در سفارت) حاکم نیست، اعلام کرد: «رفت و آمد در سفارت مثل هر روز نیست. نه مهمانی می‌آید نه امروز پذیرای کسی بوده‌ایم».

به گزارش فارس،وی با اشاره به افزایش تدابیر امنیتی در این سفارتخانه، خاطر نشان کرد که مسئولان امنیتی «نمی‌توانند هیچ چیزی به ما بگویند».

در بیانیه واشنگتن آمده است که «وزارت خارجه ایالات متحده دستور داده کارمندان غیرضروری حکومت ایالات متحده، چه در سفارت در بغداد و چه در کنسولگری در اربیل، عراق را ترک کنند».

این بیانیه می‌افزاید: «خدمات روادید عادی در هر دو مرکز فعلا تعلیق شده و حکومت ایالات متحده توانایی محدودی برای خدمات‌دهی به شهروندان آمریکایی در عراق دارد».

وزارت خارجه آمریکا به این دسته از کارکنان دستور داده «در اسرع وقت» عراق را ترک کنند و از تأسیسات ایالات متحده در سرتاسر عراق دور بمانند.

هنوز دلیل این تصمیم آمریکا اعلام نشده، اما در روزهای گذشته واشنگتن ادعا کرده بود که تهدیدات علیه نیروهای آمریکایی در منطقه افزایش یافته است.

اوایل هفته هم سفارت ایالات متحده در بغداد با صدور بیانیه‌ای به اتباع آمریکا توصیه کرد از سفرهای غیرضروری به عراق خودداری کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید