طالبان: آمریکا در آستانه شکست و خروج از افغانستان است

    کد خبر :538976

رئیس هئیت مذاکره کننده طالبان گفت: آمریکا در آستانه شکست در افغانستان بوده و به زودی از این کشور خارج خواهد شد.

«شیرعباس استانکزی»، رئیس هیات مذاکره کننده طالبان گفت: آمریکا در آستانه شکست در افغانستان بوده و به زودی از این کشور خارج خواهد شد.

رییس هیات مذاکره کننده طالبان در جمع اعضای طالبان در دوحه قطر اظهار داشت: آمریکا یا تعهد خود به افغانستان را کنار گذاشته و یا اینکه با توسل به زور مجبور به خروج از افغانستان خواهد شد.

براساس گزارش صدای آمریکا، استانکزی این سخنان را دو روز قبل از آغاز دور ششم مذاکرات میان طالبان و آمریکا در دوحه قطر بیان کرده است.

به گزارش فارس،رسانه‌های وابسته به طالبان روز جمعه سخنانی را از رئیس هئیت مذاکره کننده طالبان منتشر کردند که در آن استانکزی از شجاعت مردم افغانستان در برابر تجاوز انگلیس و شوروی و همچنین حضور نیروهای خارجی در این کشور را ستایش می‌کند.

وی در ویدئویی گفت: خداوند به ما در شکست دادن دو ابرقدرت متجاوز کمک کرد و سومین ابرقدرتی که ما در حال مبارزه با آن هستیم، در آستانه شکست است.

به گزارش فارس، روز شنبه «رابرت گیتس» وزیر دفاع اسبق آمریکا اعلام کرد اگر سربازان آمریکا بدون اینکه دولت افغانستان تثبیت شود از این کشور خارج شوند این خطر وجود دارد که طالبان قدرت را در دست بگیرند.

این سخنانی در حالی مطرح می‌شود که ششمین دور مذاکرات آمریکا و طالبان بدون نتیجه پایان یافته و افراد آگاه به محتوای مذاکرات اعلام کردند که طالبان حاضر به پذیرش مذاکرات نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید