فشارخونتان را رایگان در داروخانه ها اندازه گیری کنید

    کد خبر :538867

رئیس اداره امور داروخانه های سازمان غذا و دارو از پیوستن داروخانه ها به «بسیج ملی کنترل فشار خون» خبر داد.

سعید برومند رئیس اداره امور داروخانه های سازمان غذا و دارو از پیوستن داروخانه ها به «بسیج ملی کنترل فشار خون» خبر داد و گفت: فشار خون بالا یکی از بیماری های غیر واگیردار است که سلامت افراد را به خطر می اندازد و متاسفانه ما در ایران ۱۵ ملیلون فشارخونی داریم و حدود ۴٠ درصد از مبتلایان از بیماری خود اطلاع ندارند.

وی ادامه داد: در «بسیج ملی کنترل فشار خون» تخمین زده می شود که حدود ۲۰ میلیون ایرانی از نظر فشارخون پایش شوند و حدود ۲ میلیون ایرانی مبتلا به فشار خون شناسایی شوند.

رئیس اداره امور داروخانه های سازمان غذا و دارو بیان کرد: سازمان غذا و دارو از تمام داروخانه های کشور برای پیوستن به «بسیج ملی کنترل فشار خون» دعوت کرده است تا در شناسایی مبتلایان به فشارخون مشارکت داشته باشند.

برومند در مورد نحوه مشارکت داروسازان با «بسیج ملی کنترل فشار خون» اظهار کرد: داروسازان تا پایان وقت اداری ۹۸/۲/۲۸ با مراجعه به معاونت های غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی می توانند به کمپین ملی کنترل فشارخون بپیوندند و از ۱۰۰ امتیاز ارزشیابی بهره مند شوند.

چه کسانی در کمپین کنترل فشارخون گروه هدف هستند؟

رئیس اداره امور داروخانه های سازمان غذا و دارو ادامه داد: در طرح «بسیج ملی کنترل فشار خون» افراد بالای ۳۰ سال، زنان باردار و بیماران کلیوی می توانند با مراجعه به داروخانه ها رایگان فشارخون خود را اندازه گیری کنند و داروسازان نتایج فشارخون اندازه گیری شده را در سامانه ثبت و به معاونت بهداشت گزارش می دهند.

رئیس اداره امور داروخانه های سازمان غذا و دارو ادامه داد: داروسازانی که در بسیج ملی کنترل فشار خون پای کار آمده اند به افرادی که فشارخون بالا داشته باشند توصیه های لازم را ارائه و در این راستا به عنوان بخشی از نظام سلامت وظیفه خود را همچون همیشه به خوبی ایفا می کنند.

برومند یاداوری کرد: بسیج ملی کنترل فشار خون از هفته دوم اردیبهشت ماه همزمان با هفته سلامت شکل گرفته و برنامه های در این راستا طراحی شده است و از ۲۷ اردیبهشت بسیج ملی کنترل فشار خون به طور رسمی آغاز به کار خواهد کرد و از نیمه خرداد ماه عملیات اجرایی بسیج ملی کنترل فشار خون آغاز خواهد شد و این طرح تا پایان هفته دوم تیرماه نیز ادامه خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید