روایت‌های خیال‌گونه و تمثیلی در مؤسسه صبا

    کد خبر :53879

نمایشگاه نقاشی‌های مانی عمادی (نقاش و مدرس دانشگاه) در مؤسسه فرهنگی هنری صبا، نگاهی از دریچه حیرت و حسرت را به جهان‌هایی ویران و از دست رفته، در مرز شهود و تخیل، به نمایش گذاشته است.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه نقاشی‌های مانی عمادی (نقاش و مدرس دانشگاه) در مؤسسه فرهنگی هنری صبا، نگاهی از دریچه حیرت و حسرت را به جهان‌هایی ویران و از دست رفته، در مرز شهود و تخیل، به نمایش گذاشته است.

این نمایشگاه انفرادی که عصر سه شنبه بیستم تیر در نگارخانه لرزاده این مجموعه با حضور علاقه‌مندان گشایش یافت شامل یازده اثر است که در قالب رنگ روغن روی بوم و اکرولیک، روایتی از پرسه ذهن و مکاشفه هنرمند را در ویرانی جهان‌هایی بر مرز تعلیق و وهم زدگی به تماشا نشانده است. این آثار عمدتاً در فضایی نزدیک به سوررئال اجرا شده و به گفته هنرمند حاصل تلفیقی از فرم و بیان سنت نگارگری ایرانی با یک نگاه کاملاً شخصی، سوبژکتیو و مدرن است که در نوع خود تجربه‌ای تازه در نقاشی ما محسوب می‌شود.

این مجموعه که حاصل فعالیت هنرمند در پنج سال اخیر است و چهارمین ارائه هنری او به‌صورت انفرادی پس از فرهنگسرای شفق، فرهنگسرای نیاوران و گالری مهرین به شمار می‌رود به گفته وی نوعی برخورد وجود‌شناسانه با جهان‌های از دست رفته‌ای است که نقاش در درونی‌ترین نهان‌گاه روحی خود میل به بازگشت آن‌ها دارد؛ نمایش پرسه ذهن و خیال هنرمند از دریچه حسرت و حیرت. در این پرسه و مکاشفه، انسان ناظر، کمتر نمودی دارد. آنچه هست فضا و ترسیم این معلق شدگی و از دست رفتگی است.

فرصت تماشای این روایت‌های خیال‌گونه و تمثیلی «مانی عمادی» از کشف دوباره جهان‌های از دست رفته بر مرز تعلیق، تا ۲۵ تیرماه همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در گالری «استاد لرزاده» مؤسسه صبا، برای علاقه‌مندان تجربه‌های تازه در نقاشی ایرانی مهیاست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید