اضافه شدن ۱۱۷ مینی‌بوس به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت در آبان ماه

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۳:۱۷
    کد خبر :538776

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از اضافه شدن ۱۱۷ دستگاه مینی بوس به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت در آبان ماه خبر داد.

پیمان سنندجی در پاسخ به این سوال که آیا خرید اتوبوس‌های دست دوم خارجی در شرایط فعلی می‌تواند پاسخ مناسبی به نیاز ناوگان اتوبوسرانی باشد، بیان کرد: تا به امروز حدود ۹ سال است که دولت به وظیفه خود در خصوص خرید اتوبوس جدید و اضافه کردن آنها به ناوگان حمل و نقل درون شهری عمل نکرده است. در همین رابطه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران پیگیری‌های بسیار و مستمری برای نوسازی ناوگان تحت نظارت داشته است، اما در مقطع زمانی حاضر، شرکت‌های اتوبوس سازی داخلی با عدم استقبال و برنامه ریزی برای تولید، اقدامی برای اجرای گام اول انجام نداده است. به بیانی دیگر شرکت‌های اتوبوس سازی داخلی تاکنون برنامه‌ای برای تولیدات جدید نداشته‌اند.

وی با بیان اینکه در شرایط اقتصادی فعلی و همزمان با افزایش شدید قیمت انواع اتوبوس‌های درون شهری، امکان تأمین اتوبوس‌های نو از منابع داخلی و خارجی غیر ممکن است، تصریح کرد: بی‌شک در این راستا استفاده از اتوبوس‌های کارکرده که مسبوق به سابقه هستند جهت جلوگیری از بروز بحران در نظم حمل و نقل عمومی کلانشهرها پیشنهاد می‌شود؛ کارکرد اتوبوس‌های دست دوم مدنظر کم‌تر از ۵ سال است. همچنین قرارداد خرید ۱۱۷ دستگاه مینی بوس جدید نیز بسته شده که در آبان ماه سال جاری شروع به کار خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، سنندجی افزود: لازم به ذکر است اتوبوس‌های کارکرده در بسیاری از کشورها از لحاظ کیفیت ساخت، میزان دودزایی و سطح استاندارد تولیدی به مراتب مناسب‌تر از بسیاری از اتوبوس‌های فرسوده هستند. محصولات تولیدی خودروسازان داخلی عمدتاً از لحاظ کیفیت و خدمات پس از فروش از ضعف عمده‌ای برخوردار بوده و در سطح انتظارات ناوگان‌های حمل و نقل عمومی نیستند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرنوشت، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در مورد نهایی شدن پیشنهاد خرید اتوبوس‌های دست دوم گفت: اتوبوسرانی تهران ضمن ارائه طرح اولیه به مراجع ذیصلاح، منتظر جمع بندی نهایی این پیشنهاد در جلسات تکمیلی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید