رشد ۲۸ درصدی ترانزیت خودرو در بندرلنگه

    کد خبر :538534

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه از افزایش ۵۵ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی و رشد ۲۸ درصدی ترانزیت خودرو در این بندر و بنادر تابعه آن طی نخستین ماه بهار سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش بازتاب، “قاسم عسکری نسب” با ارائه گزارشی از عملکرد یک ماهه بندرلنگه و بنادر تابعه آن در سال ۹۸ که بنام “رونق تولید” نامگذاری شده، اظهار داشت: طی یکماه فروردین، در مجموع یک میلیون و ۲۶۷ هزار و ۹۷۱ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بندر لنگه و بنادر تابعه آن در منطقه غرب هرمزگان تخلیه و بارگیری شد که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته، رشد ۷۱ درصدی به ثبت رسید.

وی افزود: از این میزان، یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن به جابجایی فرآورده های نفتی و ۱۱۷ هزار و ۸۹۰ تن به کالاهای غیرنفتی اختصاص داشته است که به ترتیب رشد ۷۶ درصدی و ۲۸ درصدی در این دو بخش از عملیات بندری را شاهد بودیم.

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه تصریح کرد: از مجموع عملیات انجام شده در بنادر غرب هرمزگان، با جابجایی بیش از ۹۰ هزار تن کالای نفتی و غیر نفتی، بندرلنگه رشد ۳۹ درصدی را در نخستین ماه بهاری امسال تجربه کرد.

صادرات غیرنفتی ۵۵ درصد افزایش یافت

عسکری نسب حجم صادرات کالاهای غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان را ۶۱ هزار و ۷۹۹ تن عنوان کرد و گفت: این رقم در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۵۵ درصدی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: بندرلنگه و بنادر تابعه آن، زیر ساخت های مناسبی در زمینه صادرات انواع کالاها از جمله مصالح ساختمانی، کانتینرهای یخچالی و محموله های مواد معدنی داراست و آماده خدمات رسانی به تجار و سرمایه گذاران در زمینه صادرات کالاست.

کاهش ۶۷ درصدی واردات غیرنفتی

عسکری نسب حجم واردات غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان را یک هزار و ۸۰۴ تن اعلام کرد و افزود: این رقم در همسنجی نسبت مدت مشابه سال گذشته، کاهش ۶۷ درصدی داشته است.

ترانزیت غیرنفتی ۳۰ درصد افزایش یافت

وی اظهار کرد: طی دوره زمانی یاد شده، حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی (عمدتا خودرو) به ۲۴ هزار و ۶۰۳ تن رسید که نشانگر رشد ۳۰ درصدی در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته است.

رشد ۲۸ درصدی ترانزیت خودرو

مدیر بنادر و دریانوردی لنگه ضمن اشاره به جابجایی ۱۱۹ هزار و ۹۲ دستگاه خودروی ترانزیتی طی فروردین ماه سال جاری، از رشد ۲۸ درصدی این بخش از فعالیت های بندری خبر داد و گفت: بندر لنگه در زمینه ترانزیت خودرو جایگاه نخست را در سطح بنادر کشور به خود اختصاص داده است.

جهش چشمگیر حمل و نقل ساحلی فرآورده های نفتی

وی در بخش دیگری از اظهاراتش حجم صادرات فرآورده های نفتی را ۳۹۴ هزار و ۶۵۲ تن اعلام کرد.

عسکری نسب گفت: طی این مدت، ۷۵۵ هزار و ۴۲۲ تن از این گونه محموله های تجاری، به صورت رویه کابوتاژ(حمل و نقل ساحلی) جابجا شد که رشد ۳۳۶ درصدی داشته است.

ترابری دریایی ۱۶۰۰۰ مسافر و گردشگر

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: طی ماه نخست امسال تعداد ۴۷۰ نفر مسافر در مسیرهای دریایی بین المللی بین بندر لنگه و امارات متحده عربی و همچنین ۱۶هزار و ۲۱۷ نفر در مسیرهای داخلی به مقصد جزایر کیش و ابوموسی ترابری شدند.

عسکری نسب در پایان با اشاره به تردد دوهزار و ۳۸۸ فروند شناور به بندرلنگه و بنادر تابعه آن طی ماه نخست سال جاری، گفت: از این تعداد، ۱۳۸ فروند شناور، بالای هزار تن و دو هزار و ۲۵۰ فروند نیز زیر هزار تن ظرفیت داشته اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید