جدیدترین اخبار
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۱ اقتصادی کد خبر :538497

قانون نصب سیستم ازکارانداختن پدال گاز در آمریکا لغو می‌شود

سازمان NHTSA آمریکا به‌تازگی اعلام کرده است که دیگر التزامی برای نصب سیستم ازکارانداختن پدال گاز وجود ندارد.

دولت آمریکا به‌تازگی اعلام کرده است که قانون استفاده از سیستم از کار انداختن گاز که اولین‌بار در سال ۲۰۱۲ تصویب شد را لغو خواهد کرد. این قانون‌گذاری پس از رخ‌داد چند حادثه‌ی شتاب‌گیری ناگهانی در خودروهای تویوتا، توسط سازمان NHTSA آمریکا درخواست شده بود. در این سیستم (brake-throttle override system) تمامی خودروها موظف به نصب پدال‌های ترمزی می‌شوند که بتوانند در شرایط اضطراری، پدال گاز را از کار بیندازند.

این قانون برای اطمینان‌حاصل‌کردن از توقف پدال گاز در هنگام گیرکردن کف‌پایی‌های یا ته کفش به پدال، وضع شده بود. در سال ۲۰۱۲، سازمان NHTSA اعلام کرد که برخی از خودروسازان هنوز در خودروهایشان از سیستم ازکارانداختن پدال گاز استفاده نکرده‌اند. روز دوشنبه، سازمان NHTSA اعلام کرد تمامی خودروسازان به‌صورت داوطلبانه سیستم ازکارانداختن پدال گاز را در خودروهای جدیدشان نصب کرده‌اند و این سازمان از هیچ خودروسازی انتظار ندارد که این سیستم را حذف کنند. گلوریا برگ‌کوئست، سخنگوی اتحادیه خودروسازان که شامل شرکت‌های جنرال موتورز، تویوتا، فولکس واگن و سایرین می‌شود، اعلام کرد که استفاده از این سیستم دیگر ضرورتی ندارد.

به‌گفته وی:

درحالی‌که استفاده‌ی گسترده از فناوری را شاهد هستیم، دیگر نیازی به قانون لزوم نصب این سیستم نیست.

سیستم از کار انداختن پدال گاز با استفاده از نرم‌افزار خودرو در هنگامی عمل می‌کند که هر دو پدال گاز و ترمز هم‌زمان فشرده شوند. سازمان NHTSA پیشنهاد گسترش این سیستم را داده بود که به موجب آن، هنگامی که راننده پای خود را از روی پدال گاز بر می‌دارد، پیشرانه‌ی خودرو به حالت درجا می‌رسد و به حالت ایمن وارد می‌شود.

این سیستم نیازمند کنترل الکترونیکی پدال گاز بود. سازمان NHTSA اعلام کرد که فهم گسترده‌ای از طراحی ایمن سیستم کنترل الکترونیکی خودرو لازم است تا بتوان تصمیمی منطقی در رابطه با سیستم بازگشت دور موتور به حالت درجا اتخاذ شود. به‌گفته‌ی سازمان، چالش‌های متعددی پیش‌روی آزمایش‌های هدفمند برای عملکرد صحیح سیستم از کار انداختن پدال گاز وجود داشته است.

سازمان NHTSA در سال ۲۰۱۲ گزارش مرگ چهار نفر در حادثه‌ی ناشی از گیرکردن کف‌پایی زیر پدال گاز خودروی لکسوس ES350 یک افسر پلیس کالیفرنیا را ارائه کرد. شرکت تویوتا به‌علت شتاب‌گیری ناگهانی خودروهایش مجبور به فراخوانی بیش از ۱۰ میلیون دستگاه خودرو بین سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ شد.

گزارش‌های منتشرشده توسط کارشناسان دولتی نشان داد که شتاب‌گیری ناگهانی ارتباطی با مشکل برقی در خودروها نداشته و گیرکردن کف‌پایی‌ها زیر پدال گاز عامل اصلی حادثه‌ها بوده است. شرکت تویوتا در سال ۲۰۱۴، پس از اعتراف به پنهان کردن ابعاد مشکل و سخنان فریبنده در رابطه با شتاب‌گیری ناگهانی، به پرداخت ۱.۲ میلیارد دلار جریمه به وزارت دادگستری آمریکا محکوم شد.

Ad

Ad

روی خط خبر

  • ترامپ: دموکرات‌ها آمریکا را متلاشی می‌کنند
  • گزارش جالب سی ان ان از اختلاف بزرگ در امریکا بر سر ایران
  • آغاز ثبت نام پایه اول ابتدایی مدارس شاهد از روز شنبه
  • ظریف درباره مصاحبه‌اش با سی‌ان‌ان توئیت کرد
  • عراق از تحریم‌های ضدایرانی آمریکا در یک حوزه معاف شد
  • تنش با آمریکا را تشدید می کنند تا مذاکره کنند
  • وقتی سدها زندان ماهیان می‌شود
  • «راننده ‌تاکسی»، برترین برنده «کن»
  • ارسال کتب کمک آموزشی به دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده لرستان
  • نماینده دموکرات کنگره: استیضاح ترامپ آغاز شود
  • ترامپ: دموکرات‌ها از گزارش مولر ناامید شدند
  • چامسکی: جرم ایران، مقاومت موفق در برابر آمریکاست
  • هشدارهای مالیاتی و بانکی به خریداران ارز
  • افزایش حقوق شامل دانشجو معلمان می‌شود؟
  • قیمت خودرو دربازار امروز ۱ خرداد ۹۸
  • ساعت کار ادارات در روز‌های پس از لیالی قدر
  • گزارش نشست «ارائه تجربیات طرح آبادانی و پیشرفت مناطق محروم کشور»
  • ورود گردشگران به ابیانه بدون راهنما ممنوع شد
  • ریابکوف عدم تشدید اوضاع در خلیج فارس را خواستار شد
  • جدیدترین موضع گیری خصمانه ریاض علیه ایران
  • اکران رمضان ۹۸؛ افزایش فروش و کاهش مخاطب!
  • حقوق کارکنان قراردادی وزارت نفت ۳۶.۵ درصد افزایش یافت
  • آخرین وضعیت جسمانی استاد شجریان
  • حضور مدیران رسانه ملی در منزل رضا رویگری
  • انتقاد یک بازیگر تلویزیون از کپی‌برداری در برنامه‌سازی
  • چین به دنبال دریافت خسارت از بوئینگ هستند
  • مصرف برق فروکش کرد
  • چاوشی برای «شبی که ماه کامل شد» خواند
  • خیابان ورزش به ولیعصر(عج) رسید
  • نویسنده «بازی تاج و تخت» برای «ارباب حلقه‌ها» می نویسد